Nakon završetka XIII manifestacije Dani Zaima Muzaferije imali te priliku čitati osvrt na manifestaciju Rasima Kadića, organizatora i predsjednika udruženja Ars tragovi, danas vam donosimo naš razgovor sa Strajom Krsmanovićem, direktorom Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine, velikom podrškom ove visočke manifestacije.
Strajo Krsmanović je za visoko.ba govorio o Zaimu, manifestaciji i djelu i liku Behaudina Selmanovića, čiju izložbu smo imali priliku gledati u Zavičajom muzeju Visoko.
“Za Zaima imam običaj reći da je on bio dobro lice Bosne, Zaim je upravo bi to – lice” počinje naš sugovornik te dodaje: “Mnogi koji su ga poznavali iz filmova, TV drama, iz njegovog javnog pojavljivanja, uglavnom nisu znali ništa o njemu. Zato što je Zaim bio diskretan, povučen, radio je svoj posao. Malo njih je znalo da je on bio profesor francuskog i njemačkog jezika, malo njih je znalo da je osnivač amaterskog pozorišta u Visokom. On se jednostavno nije nametao, nije se isticao, ali njegova pojava je bila dovoljna. Djela koja je ostavio su zaista značajna, velika i ostavljaju veoma dubok trag u bosanskohercegovačkoj kinematografiji, ali i u lokalnoj zajednici – to je nešto što je važno istaći. Malo njih je znalo da je Gordana Muzaferija bila njegova kćerka, koja je također napravila vrlo velika, vrlo značajna djela za kulturu u Bosni i Hercegovini.
Ta Zaimova ‘lakoća postojanja’ što bi se reklo je nešto što je meni obilježilo sjećanje na Zaima i ja se uvijek osjećam nekako lijepo, sretno i ponosno, kad mogu govoriti o Zaimu, kada se mogu prisjećati Zaima, Gordane i svih onih Visočana koji su dali doprinos kulturi Bosni i Hercegovini.”
Manifestacija Dani Zaima Muzaferije
“Naprosto je velika stvar što grad Visoko njeguje manifestaciju Dani Zaima Muzaferije.
Trinaest je godina otkada manifestacija traje, uz sve poteškoće – manifestacija se izborila. Manifestacija je stala na noge i to više nije manifestacija koja predstavlja lokalnu, visočku kulturu, ona je ušla na sve bosanskohercegovačke kulturne kalendare. Svi o njoj znaju, mnogo gledalaca dolazi u Visoko da vidi šta manifestacija nudi ove godine i to je nešto što oživljava Zaima i njegov rad.”
O izložbi Behaudina Selmanovića
“Selmanović je drugi, dobri čovjek Bosne. Obojica diskretno, samozatajno radili su svoj posao najbolje što su znali, a nisu se isticali medijski, niti na bilo koji način.
Drago mi je što su ove godine ta dva čovjeka spojena, svaki iz svoje oblasti djelovanji i vrlo je važna činjenica da Zaimovi dani ove godine izlažu respektabilna remek djela Behaudina Selmanovića.
Za Behaudina šira javnost dugo nije bila ni čula, zato što je on bio takav čovjek.
Radi se o rijetko značajnoj likovnoj pojavi u BiH, malo je likovnih umjetnika bilo kao Behaudin Selmanović.
Osvrćući se na ostatak ovogodišnje manifestacije drago mi je što je Galerija Likum ‘76 ove godine obilježila svoju 40-u godišnjcu, a posebno mi je drago što je Zaimov Teatar Total srastao sa ovim Danima i što se na taj način ostavlja veliki trag u sjećanju na Zaima Muzaferiju”, kazao je za kraj veliki poštovalac kulture, Strajo Krsmanović.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.