AutoRenault testira dvosmjerno punjenje električnih automobila

Renault testira dvosmjerno punjenje električnih automobila

Renault kao vodeći evropski proizvođač serijskih električnih vozila započinje s testiranjem dvosmjernog punjenja na širokom području.

Posebna stavka tehnologije izmjenične struje je ugradnja dvosmjernog punjača u vozila, zbog čega je potrebna tek jednostavno i povoljno prilagođavanje psotojećih mjesta za punjenje.

U Evropi će ove godine u upotrebi biti pušteno petnaest vozila modela Zoe s funkcijom dvosmjernog spajanja na električnu mrežu.

U skladu s tim Grupa Renault razviće buduću ponudu dvosmjernog punjenja te uz pomoć partnera postaviti temelje za buduće standarde.

Takvi pilot-projekti održani su u Utrechtu u Nizozemskoj (u ekosustavu We Drive Solar) te na otoku Porto Santo u portugalskom arhipelagu Madeira (u suradnji s distributerom električne energije Empresa de Electricidade da Madeira).

Nakon njih još slijede pilot-projekti u Francuskoj, Njemačkoj, Švicarskoj, Švedskoj i Danskoj.

“Grupa Renault ovom inicijativom u potpunosti ispunjava ulogu vodećeg pružaoca usluge električne mobilnosti dostupne svima te aktera u prijenosu energije. Prijenos energije iz vozila u mrežu temelj je pametnih električnih ekosustava Grupe Renault. U vozila je ugrađena ona tehnologija koja, među ostalim, optimimalizuje troškove punionica i tako uvelike olakšava razvoj”, kazao je Gilles Normand, direktor Grupe Renault za električna vozila.

Prednosti dvosmjernog punjenja
Načelom dvosmjernog protoka energije, odnosno dvosmjernog punjenja ili prijenosa energije putem povezivanja vozila s mrežom (vehicle-to-grid), regulira se punjenje i pražnjenje baterija u električnom vozilu sukladno potrebama korisnika i s obzirom na opskrbljenost mreže električnom energijom. Punjenje je najintenzivnije u slučajevima prekomjerne opskrbljenosti mreže električnom energijom, a posebno na vrhuncu proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora.

Međutim, vozila mogu opskrbiti mrežu energijom i prilikom vršnog opterećenja mreže. Električna vozila tako mogu poslužiti kao privremeni spremnici viška energije, što ih čini ključnim činiocima u razvoju opskrbe energijom iz obnovljivih izvora.

Na taj način električna mreža opttimalizuje opskrbu energije iz lokalnih obnovljivih izvora i smanjuje troškove infrastrukture.

Korisnici tako ekonomičnije koriste električnu energiju te su istovremeno financijski nagrađeni za doprinos učinkovitosti električne mreže.

Pripreme za nadolazeću ponudu dvosmjernog punjenja Grupe Renault
Dvosmjerno punjenje testiraće se u sklopu nekoliko projekata (vezanih uz električne ekosisteme ili uslugu mobilnosti) u sedam država te u saradnji s različitim partnerima, što će Grupi Renault poslužiti za pripremu buduće ponude. Svrha toga je dvostruka: provjeriti izvedivost u većem obimu i potencijalne koristi. Pilot-projekti prvenstveno će omogućiti:

• provjeru tehničkih i ekonomskih prednosti ugradnje dvosmjernog punjača u električna vozila;

• konkretno potvrđivanje vrijednosti usluga za lokalnu i nacionalnu električnu mrežu, kao što je davanje prednosti upotrebi energije sunca i vjetra, praćenju frekvencije, odnosno napona u mreži te također smanjenje troškova infrastrukture;

• rad na definisanju okvira za propise o mobilnim sustavima za pohranu energije koji će prepoznavati njihove moguće nedostatke te predlaganje konkretnih rješenja;


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE