BiHUvezeno više od 25 hiljada vozila: Koliko su Bosanci i Hercegovci potrošili...

Uvezeno više od 25 hiljada vozila: Koliko su Bosanci i Hercegovci potrošili na automobile

U prva četiri mjeseca 2016. u BiH je ukupno uvezeno 25.831 putničko motorno vozilo ukupne vrijednosti 198 miliona KM, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH dostavljeni Faktoru.

Nastavak je to uzlaznog trenda uvoza vozila, a za koje je samo ove godine plaćeno više od 36,3 miliona KM uvoznih dažbina. Međutim, efekti nedavno usvojene odluke Vijeća ministara BiH o ograničavanju uvoza polovnih automobila na one sa minimalno Euro 4 normom, znat će se tek u narednom periodu.

Stanje na tržištu

Kako su za Faktor izjavili iz jednog mostarskog prodajnog salona, koji se bavi prodajom novih i polovnih vozila, još uvijek je rano govoriti o eventualnom povećanju prodaje novih vozila.

– Trebat će se pričekati mjesec, dva da se vidi pravo stanje na tržištu automobila. Unazad mjesec dana uvozila su se još uvijek vozila sa Euro 3 normom po starim propisima. Ako se pogledaju statistike iz prošle godine, pa i prije, primjetno je bilo povećanje uvoza vozila sa godištima između 2001. i 2005. – kazao nam je izvor.

Ovlašteni sudski vještak za saobraćaj Ševal Kovačević izjavio je za Faktor da je Euro 4 norma u EU uvedena je početkom 2005. godine.

– To je sad već više od 10 godina i takva vozila su dosta kvalitetna. Pravi haos nastao je kada je odobren uvoz vozila sa Euro 3 normom, jer je opća starost voznog parka u BiH podignuta na 17,5 godina. To je pokvarilo i prosjek tehničke ispravnosti vozila na cestama – rekao je naš sagovornik.

Opasno okruženje

Prema njegovim riječima, tome je dosta doprinijela i teška ekonomska situacija gdje su ljudi primorani kupiti polovan automobil.

Naš sagovornik pojašnjava da bi MUP trebalo opremiti brzim vozilima, ali i laptopima sa kojih imaju odmah pristup centralnom registru, kao i pojačati kontrolu učesnika u saobraćaju.

Kriminal na točkovima

– Moramo shvatiti da je saobraćaj opasno okruženje. Vozila u saobraćaju moraju biti tehnički ispravna ali se mora ulagati i u cestovnu infrastrukturu. Danas na svakih 100 ili 200 metara grade se benzinske pumpe, a ne ulaže se u infrastrukturu. Slabo se primjenjuju zakonske sankcije za prekršioce, kao i za povratnike u krivičnim djelima – upozorava Ševal Kovačević i dodaje da je “danas najveći kriminal na točkovima”.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE