Odluka Uniteda nema ništa sa sigurnošću aviona, nego je riječ o oznakama o zabrani pušenja, koje potiču još iz propisa iz 1990. godine. Prema tim propisima, “no smoking” oznakama posada mora ručno upravljati, a novodizajnirani Airbus A321neo posjeduje softver koji automatski prikazuje oznake tokom leta tako da ih posada ne mora uključivati i isključivati. Upravo u tome je nastao cijeli problem.
Podsjetimo, pušenje je potpuno zabranjeno na domaćim i međunarodnim letovima prije gotovo 25 godina.
“Sporni” automatski sistemi signalizacije nisu novost. Mnoge aviokomapnije zaobilaze propis iz 1990. godine tako što podnose zahtjev za izuzeće kod Federalne administracije za avijaciju. United je podnio zahtjev za izuzeće za cijelu svoju flotu još 2020. godine, što je i odobreno, no postoji jedan problem. Airbus A321neo je potpuno nov avion tako da ne potpada pod zaštitu tog izuzeđa. Ovi avioni su počeli letjeti prije svega dva mjeseca.
United traži dozvolu od FAA-ja da doda Airbus A321neo postojećem izuzetku i taj zahtjev je u fazi razmatranja, no kompanija je već dobila “privremenu” dozvolu za nastavak letova dok traje proces.
“FAA navodi da nije riječ o sigurnosnom problemu. Naših pet aviona A321neo su bili izvan službe u ponedjeljak, što je rezultiralo odgađanjima, ali ne i otkazivanjima letova. Avione smo zamijenili drugim modelima kako bismo minimizirali neugodnosti za pitnike”, saopćeno je iz Uniteda.
Kompanija je za svojih pet novih aviona potrošila 650 miliona dolara.
Visoko.co.ba/klix.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.