Omladinski ansambl u Tešnju osnovan je 2011. godine, a glavni cilj im je bio okupiti mlade ljude koji će sačuvati kulturnu tradiciju Bosne i Hercegovine. Četiri godine poslije, ansambl ima 200 aktivnih članova i nastupe širom BiH i Evrope.

Članica Omladinskog ansambla Tešanj Dina Brka u razgovoru za Klix.ba je kazala kako ansambl ima dvije sekcije u kojima je raspoređeno blizu 200 aktivnih članova.

“Ansambl se sastoji od orkestra kojim rukovodi Damir Galijašević, koji je ujedno i jedan od osnivača ansambla, te hora koji vodi Dženana Deljkić. U četiri godine koliko postojimo imali smo više od 20 koncerata, nastupe u Turskoj, a naredne godine imat ćemo i nastupe u Švicarskoj, Njemačkoj i Danskoj”, kazala je Brka.

Omladinski ansambl primarno je orijentisan na očuvanje kulturne tradicije Bosne i Hercegovine i onoga što već stoljećima postoji na ovim prostorima, a to je sevdalinka. Iako su u tome najbolji, što govori i činjenica da petu godinu zaredom organizuju “Večer sjećanja na Omera Pobrića”, članovi ansambla pjevaju i pop muziku. Ansambl se finansira na brojne načine, a jedan od njih je i angažman samih članova ansambla.

“Mi smo zadovoljni djelovanjem lokalne zajednice i doprinosom načelnika, ta podrška nikad nije izostala. Istina, nije dovoljno, snalazimo se sa sponzorima, ali i mi roditelji često pomognemo naš ansambl jer nam je u interesu da nam djeca nisu na ulici”, kazala je Brka.

U Omladinskom ansamblu Tešanj stvoreni su brojni mladi umjetnici, a posebno su se istakli Nejra Brka i Nermin Handić koji su učestvovali na takmičenjima i ostvarili zapažene rezultate. Jedanaestogodišnja Nejra ove godine je izdala i svoj prvi album sa devet sevdalinki, a pred njom je blistava budućnost.

U razgovoru za Klix.ba jedan od osnivača ansambla Damir Galijašević je kazao da se danas dosta mladih bavi sevdalinkom, ali na pogrešan način.

“Dosta mladih danas se bavi sevdalinkom na pogrešan način ne gledajući da li će tradicija ostati kakva treba da bude. Mi ne možemo mijenjati ono što smo stoljećima gradili. Sevdalinka se obrađuje, što je u smislu očuvanja kulturne tradicije veoma loše. Obradama se narušava melodijska linija iz koje se može pročitati kako se živjelo nekada. Mnoge te obrade bliže su ipak mladim ljudima od ‘starinskog’ načina pjevanja. Mali je broj mladih ljudi koji dosta dobro rade, na moju sreću, ali više je onih koji to ne rade kako bi se trebalo raditi”, izjavio je Galijašević.

Na kraju razgovora Galijašević je istakao kako budućnost sevdalinke na našim prostorima nije upitna, smatrajući da je to jedina stvar u BiH koja stoljećima opstaje i koja se nije ugasila.