Jasmin Duvnjak, šef Kluba Bošnjaka u Parlamentu FBiH u Otvorenom studiju na Federalnom radiju kazao je kako iz SDA žele da sruše Vladu KS, ali samo na izborima, a ne Zakonom o preraspodjeli javnih prihoda. Duvnjak je kazao da je spreman prihvatiti odloženu primjenu Zakona ukoliko će se time spriječiti mogući problemi za KS.
To su naši politički rivali, mi ih uvažavamo, ali predstojeća politička utakmica, ne samo u KS već na izborima se sastoji u tome da odmjerimo političke snage.
„Ne bih ja pravio neku posebnu dramu oko pozadine izmjena Zakona o preraspodjeli javnih sredstava. Naš prijedlog nije nikakav alat za rušenje te Vlade i da ne budem krivo shvaćen i lucidan kada kažem da ono što se sad dešava sa izmjenama ovog Zakona ako se sagledava na način kako se to sagledava u KS to ustvari može da ide u prilog aktualnim političkim vlastima u KS. Jer oni na tome ustvari mogu da grade svoju političku platformu time što kažu da ih ruši SDA.“
Kada je riječ o predlagačima ovog Zakona vidjeli ste da predlagači nisu samo iz SDA već ova priča dolazi od lgitimnih i legalnih predlagača, zastupnika i delegata koji dolaze iz različitih kantona i različitih političkih partija i to i pratija pozicije i partija opozicije- istakao je Duvnjak.
„Zakon o pripadnosti javnih prihoda iz 2006. je već odavno zastario i ne funkcionira. On je socijalno diskriminirajući i kao takav treba da se mijenja. Mi smo predložili Zakon za kojeg također ne smatramo da je idealan, ali je početak jedne ozbiljne priče koja bi trebala da dovede do sveobuhvatnih, cjelovitih izmjena.“
Ozbiljno smo ljudi i parlamentarci i nismo politički avanturisti ni diletanti i ne želimo ugroziti finansijsku i opću stabilnost bilo kojeg dijela FBiH ili BiH- istakao je Duvnjak.
„Inicijative za izmjenu ovog Zakona datiraju još iz neke 2013., 2014.- te u Skupštini Zeničko- dobojskog kantona predlagali su ih i Senaid Begić iz SDP-a, Aliefendić i Plančić iz SDA bila je tuzlanska inicijativa, bilo ih je i iz HNK, iz Krajine. Tako da ne stoji teza da je od jučer.
„Ako govorimo o momentu on jeste iz više aspekata nesretan momenat, a prvenstveno jer se dovodi u kontekst nekog političkog obračuna sa aktualnom vlašću u KS. Jeste izborna godina i to nam se može prišiti kao skrivena namjera. Ali ona to nije. Barem se ja od toga ograđujem.“
Složit ću se da kao predlagači ćemo imati još jednom priliku da razmotrimo odredbu koja se tiče početka primjene ovog Zakona.
„Dakle, za mene kao jednog od predlagača argument o štetnosti primjene u tekućoj fiskalnoj godini je nešto što ima smisla i utemeljenja i za kojeg ćemo mi kao predlagači, a u konačnici morati ozbiljno razmotriti i možda i ići u smjeru usvajanja takvog amandmana. Ne zavisi samo od mene, ali argument koji se odnosi na ugrožavanje tekuće fiskalne godine je argument na kojeg ne smijemo zažmiriti ako se borimo za pravedna rješenja.“
Svjesni smo da Zakon nije idealan i bili bismo daleko sretniji da je Vlada FBiH bila ta koja je išla sa ovim izmjenama u proteklih deset godina, ali nažalost nisu imali ni dovoljno smjelosti ni volje očigledno- kazao je Duvnjak.
„Išli smo korak po korak i idemo korak po korak. Tapka se u mjestu osam godina, bez konkretnih prijedloga i to bi značilo produbljivanje postojećih razlika. Imamo unutrašnje migracije koje idu ka KS. Jedni nam idu na Zapad, a drugi u KS. Idu ljudi tamo gdje im je bolje i KS ima u tom smislu povlašten ponder 2 i mi smo smatrali da jednostavno više nije bilo ni vremena ni razumijevanja. Ova diskriminacija i nepravda se više ne može trpiti.“
Uz dužno poštovanje akdemskoj zajednici pitam ih gdje su bili sve ove godine?
„Izašli su sad sa ovim rješenjem i modelom koji je možda dobar i bolji i sveobuhvatniji i funkcionalniji od našeg Zakona, ali ima jedan drugi problem. Za taj model se treba osigurati parlamentarna većina, a u ovom momentu nisam siguran da li ju možemo osigurati. Imali su prezentaciju prije par dana, a šta je sa godinama koje su prošle? Država i kantoni u državi nisu nikakve firme ni preduzeća. KS kao i ostali kanotni su dijelovi BiH gdje mora biti socijalna pravda. Ne možemo državu limitirati kantonalnim i entitetskim granicama. Dakle, smatram i pozivam profesore, stručnu javnost i tu našu ekonomsku pamet da se nadalje uključe i da zajedno sa odgovornim u Vladi FBiH što je moguće prije, najbolje do kraja ove godine, urade cjelovite i funkcionalne izmjene ovog Zakona i do tad ćemo mi ovim korakom kojim sad radimo sigurnmo učiniti da te izmjene dođu što prije do Parlamenta.“
Rješenja nisu zacementirana- prihvatljiva mi je i odgođena primjena Zakona ako će to spriječiti poteškoće u KS.
„Ja kao jedan od predlagača spreman sam razmotriti tu preporuku ili ako se pojavi u formi amandmana ako će to podržati fiskalnu stabilnost KS i da možda na taj način dokažemo da se nemamo namjeru obračunavati ni sa jednom vladom i politikom, ali nećemo dati prostor za manipulaciju Vladi FBiH koja neće da ponudi rješenje.“
HDZ BiH je politički subjekt koji opstruira donošenje pravičnih zakonskih rješenja, pitanje kontrole uplate poreza u kantonima gdje HDZ ima vlast je pitanje institucija- zaključio je Duvnjak.
federalna.ba/Jasenka Tica Isović/Visoko.co.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.