Istraživači sa Harvarda analizirali su više od 300 online razgovora kako bi utvrdili glavne karakteristike komunikacije uspješnih ljudi te su u skladu s tim predstavili sedam taktika koje će unaprijediti vaše međuljudske odnose kako bi stvorili bolju sliku o sebi.
“Kako si?” su dvije najnepotrebnije riječi u svijetu komunikacije, sudeći prema istraživanju s Harvarda. Osoba koja pita zapravo ne želi znati, a osoba koja odgovara ne govori istinu. Slijedi izgubljena prilika i besmislena razmjena sa nikakvom konekcijom.
No, ključ za maksimalno iskorištavanje razgovora, prema istraživačima s Harvarda, je jednostavno postaviti drugoj osobi dodatna pitanja. U nizu eksperimenata, istraživači su analizirali više od 300 online razgovora i otkrili da su oni kojima su postavljena značajnija dodatna pitanja (poznata i kao pitanja koja nisu “kako ste?” Ili “šta radite?”), smatrali sagovornika mnogo simpatičnijim.
“Kad se ljudima uputi više pitanja, oni se percipiraju kao odgovorniji, što je međuljudski konstrukt koji bilježi slušanje, razumijevanje, potvrđivanje i brigu”, napisali su istraživači.
Također, predstavili su sedam taktika za vođenje smislenog razgovora:
Korištenje A.C.T. trika za uspostavljanje veze
Čavrljanje je prirodan način povezivanja ljudi, a možete ga započeti s pitanjem koje će se nadograditi na razgovor koji zadovoljava A.C.T. kriterijume:
A (Authenticity) – postoji autentičnost
C (Connection) – postoji veza
T (Taste) – Postoji tema koja će im dati utisak o tome ko ste
Neka od tih pitanja mogu biti: “Kakvo je vaše trenutno stanje uma?”, “Čemu se radujete ove sedmice?”, “Podsjećaš me na poznatu ličnost, ali ne mogu se sjetiti – s kim si u srodstvu?”
Odmaknite se od novosti
Rezervna taktika za mnoge ljude tokom neobaveznog razgovora su pitanja vezana za novosti iz prometa, sporta, vremena itd.
Istraživači s Harvarda ne preporučuju ovu taktiku te nagalašavaju da pokušate preći izvan tih klišeiziranih tema na stvari koje su vam važnije i lične.
Budite u trenutku i posmatrajte svoju okolinu
Otvorite oči prije nego što otvorite usta. Pronađite nešto na što se možete fokusirati u svom okruženju, poput umjetničkog djela na zidu ili porodične slike na stolu, kacige trkaćih automobila, razbacanog novca iz raznih zemalja itd. Sigurno će postojati nešto što će izazvati razgovor i pomoći da se dovede do jedinstvenih dodatnih pitanja.
Podijelite vijesti (ako se nešto zaista dogodilo)
Ako imate “vijesti”, podijelite ih: “Usvojio sam kućnog ljubimca tokom vikenda” ili “Moj šestogodišnjak jučer je prvi put vozio bicikl!” Vjerovali ili ne, većina ljudi zapravo želi znati više o drugima, pogotovo ako rade u istoj kompaniji.
Cilj je biti originalan, a ne samo izmišljati nešto. U suprotnom, riskirate da ne znate kako odgovoriti na dodatna pitanja o nečemu sa čime imate malo ili nimalo iskustva.
Odmah pokrenite razgovor
Bilo da se sastajete lično ili se javljate na konferencijski poziv, razgovarajte odmah. Ako pričekate, vjerovatno će se dogoditi dvije stvari: prvo, neko drugi će dati komentar koji ste htjeli vi dati, i drugo, vaše razgovorljivije kolege će vas nadglasati.
Važno je i ono što govorite
Bez obzira na to šta i koliko govorili, vaš ton glasa, izraz lica i kontakt očima emitirat će mnogo više.
Gledajte u drugu osobu dok govorite, a ne u konferencijski sto ili zid. Nasmijte se na telefonu – glas će vam zvučati toplije. Način na koji nešto kažete, pomoći će drugima da se povežu s vama.
Skrenite s teme
Ovdje čavrljanje prelazi na viši nivo, jer odstupate od govora o nečemu sitnom do problematike. Ako razgovor već teče, bit će lakše nego što mislite i postavljati dodatna pitanja.
Visoko.co.ba/klix.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.