PreporukaGoogle razvija alate za pomoć novinarima u pisanju naslova i članaka

Google razvija alate za pomoć novinarima u pisanju naslova i članaka

Google je objavio da je u ranoj fazi razvoja alata vještačke inteligencije koji će pomoći novinarima da pišu članke i naslove i da o svojim idejama razgovaraju sa liderima novinarstva. Ta tehnologija koja se brzo razvija, već izaziva zabrinutost u vezi s tim da li joj se može vjerovati da pravi tačne izvještaje i da li bi to na kraju dovelo do toga da ljudi izgube posao novinara pošto mediiji već imaju finansijske probleme.

Rukovodstva The New York Timesa, The Washington Posta i News korporacije – vlasnici The Wall Street Journala, obaviješteni su o tome na čemu Google radi, izvijestio je u četvrtak Times.

Google je u pripremljenoj izjavi rekao da bi alati poboljšani vještačkom inteligencijom mogli pomoći novinarima da imaju opcije za naslove ili različite stilove pisanja kada rade na člancima, ocijenivši to kao način da se poboljšaju rad i produktivnost. “Ovi alati ne mogu da zamijene suštinsku ulogu novinara u izvještavanju, kreiranju i provjeri činjenica iz svojih članaka, i nisu namijenjeni tome”, rekao je Google.

Associated Press koji ne želi da komentariše ono što zna o Googleovoj tehnologiji, za neke od svojih poslova već desetak godina koristi jednostavniji oblik vještačke inteligencije. Na primjer, koristi automatizaciju da bi pomogao u pisanju rutinskih izvještaja o sportskim rezultatima i o zaradi preduzeća.

Debata o tome kako primijeniti najnovije alate vještačke inteligencije za pisanje, preklapaju se sa zabrinutošću medijskih organizacija i drugih profesija o tome da li im tehnološke kompanije pravično kompenzuju to što koriste njihove objavljene radove za poboljšanje sistema AI nazvanih “veliki jezički modeli”.

Da bi izgradile AI sisteme koji mogu da proizvedu tekst nalik onome kojeg je napisao čovjek, tehnološke kompanije su morale da unose velike količine tekstova, kao što su novinski članci i digitalizovane knjige. Ne otkrivaju sve kompanije izvore tih podataka, od kojih su neki preuzeti s interneta.

Prošle sedmice, agencija AP i proizvođač ChatGPT-a OpenAI objavili su dogovor da kompanija za vještačku inteligenciju licencira AP-ovu arhivu vijesti iz 1985. godine. Finansijski uslovi nisu otkriveni.

Chat-botovi kao što su ChatGPT i Googleov “Bard” su dio klase takozvanih “generativnih AI alata” koji su sve efikasniji u oponašanju različitih stilova pisanja, kao i vizuelne umjetnosti i drugih medija. Mnogi ljudi ih već koriste radi uštede vremena za sastavljanje e-poruka i drugih rutinskih dokumenata ili za pomoć s domaćim zadacima.

Međutim, ti sistemi su takođe skloni stvaranju laži koje možda ne primjećuju ljudi koji nisu upoznati sa temom o kojoj je tekst, što te sisteme čini rizičnim za korištenje u aplikacijama kao što su prikupljanje vijesti ili davanje medicinskih savjeta.

Google je pokazao izvjesnu opreznost u primjeni svog napretka vještačke inteligencije, uključujući i svoj vodeći pretraživač na koji se korisnici oslanjaju da bi našli informacije koje su tačne. Ali fascinacija javnosti ChatGPT-jem poslije njegovog objavljivanja krajem prošle godine, izvršila je pritisak na tehnološke kompanije da prave nove proizvode i usluge vještačke inteligencije.

U idealnom svijetu, tehnologija koju Google najavljuje može prenijeti javnosti važne informacije, rekla je Kelly McBride, ekspertkinja za novinarsku etiku sa Instituta Poynter. Tako bi se moglo izvještavati sa javnih sastanaka na kojima nije bilo novinara, rekla je ona.

Ali postoji vjerovatnoća da će tehnologija napredovati brže, stvarajući iskušenje da se novinari zamijene alatima vještačke inteligencije, rekla je ona.

Novinarske organizacije treba da razmotre mogućnost da tehnologija, posebno u početnoj fazi, može stvarati greške, a šteta po reputaciju može biti veća od bilo koje finansijske prednosti koju može donijeti njena upotreba.

“Mislim da neće doći do neke etičke eksplozije koja će sve upropastiti”, rekao je McBride. “Mislim da će to biti više erozija kvaliteta i gomila malih stvari koje narušavaju povjerenje u medije”.

Medijske organizacije su sada u ključnom položaju da mogu da koriste ono što je potrebno tehnološkim kompanijama – poput pristupa arhiviranim informacijama, i da naprave finansijsku strukturu koja se ne naginje previše u pravcu kompanija poput Googlea, rekla je ona.

Ali, istorija nije nužno na njihovoj strani, jer “ovo je potpuno novi nivo prijetnje, a ne izgleda da se možemo vratiti nazad”, upozorila je ona.

 

 

 

 

Visoko.co.ba/federalna.ba/Beta


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE