ZanimljivostiFOTO / Šok starog vremena: 11 vintage potpuno opasnih reklama za cigarete

FOTO / Šok starog vremena: 11 vintage potpuno opasnih reklama za cigarete

Sada je teško zamisliti vrijeme kada pakovanja cigareta nisu bili oblijepljeni slikama traheotomije ili trulih zuba, a pušenje je bilo nešto što se radilo u uredima, kućama i restoranima, umjesto „sramnog čina“, krišom izvršenog u plastičnom vivarijumu na aerodromu ili u smrdljivom procjepu među kantama za smeće, dok prolaznici gledaju u vas s otvorenim gađenjem.

Ali pušenje je nekada bilo glamurozno i to se barem dijelom svodilo na magiju reklamiranja. Duhan bi mogao biti ultimativna Loša Stvar, ali pokušaj uvjeravanja ljudi da u usta stave goruću papirnu cijev opasnog jedkog lišća doveo je do nekih izvanrednih podviga kreativnosti.

Bilo je lakše kada su proizvođači duhana mogli tvrditi da je njihov proizvod zdrav i opuštajući, ili barem da nije aktivno ubijao ljude (doduše, rekviziti Jamesu I, koji je pronicljivo nazvao pušenje „uobičajenim za oči, mrskim za nos, štetnim za mozak, opasan za pluća” 1604.). Najraniji štampani oglasi, počevši od 1790-ih, bili su prilično jednostavni, ali kada je počela litografija u boji 1870-ih, stvari su podivljale. Kartice, koje se koriste za učvršćivanje paketa, postale su mamac za potrošače koji žele gledati slike glumica (proizvođač duhana Washington Duke izrazio je zabrinutost zbog upotrebe “lascivnih fotografija” za prodaju svog proizvoda 1894.), ili proto-pokemonskom hobiju prikupljanja slika bejzbol igrača, čamaca i, ovaj, golubova.

Osim golubova, kako je industrija krenula svojim tokom, oglasi za cigarete povezivali su njihov proizvod sa svim dobrim, poželjnim stvarima koje možete zamisliti: mladošću i zabavom, muzikom i filmovima i mršavošću. Postoji određena sumorna iskrenost u kampanjama Lucky Strikea koje su sugerirale da zapalite cigaru kada dođete u iskušenje da nešto pojedete. Potom, tu su bile i reklame koje zaista nemaju veze s pušenjem. Redovno povezivanje pušenja i sporta je prilično zbunjujuće, kao i ideja da se pokrene medicinska preporuka ili barem sankcionisana (postignuta uglavnom laskanjem i besplatnim cigarama za doktore). Ideja da su i  The Flintstones sponzorirali cigarete Winston zapanjujuća: epizode bi završavale tako što bi Fred palio cigaretu Wilminog Winstona. Ali čak i čudnija od toga bila je reklama u kojoj je maskota Kool cigareta, pingvin, “ilustrovan kao arbitar između maskota dvije konkurentske političke stranke” na predsjedničkim izborima 1936.

Pa, pogledajmo o kakvim se to reklamama radi.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE