Direktor JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo izjavio je za Fenu da ove godine počinju s izgradnjom 30 km autoceste, a radi se o dionicama Počitelj – Međugorje, LOT 2 Zenica jug – Zenica sjever, Drivuša – Klopče, Počitelj – Buna i LOT 3 Zenica jug – Zenica sjever.
“Ove godine počet ćemo s izgradnjom mosta Počitelj, koji će ujedno biti i najduži most na koridoru 5-C. Njegova dužina će biti 945 metara i maksimalna visina iznad tla 100 metara, s monolitnim stubovima, te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara”, rekao je Bučo.
Dodao je da će u ovoj godini biti završene i aktivnosti na prijedlogu modela izgradnje brze ceste od Lašve do Travnika koja je na novoj osnovnoj evropskoj transportnoj mreži, a koja bi bila građena modelom koncesije.
Bučo je istakao da je izgradnja koridora 5-C vrlo zahtjevan i ekonomski opravdan projekt,te da imaju otvorena pitanja vezano za položaj trase, prostorni plan, ekspropijaciju, tehničke specifikacije itd.
“Neophodno je donijeti niz strateških odluka na entitetskom nivou koji će definisati način finansiranja infrastrukturnih transportnih projekata. Dosadašnji model finansiranja u saradnji s međunarodnim finansijskim institucijama pokazuje slabosti. Potrebno je unaprijediti postojeći model i osigurati kontinutet investicija”, rekao je Bučo.
Precizirao je da u naredne četiri godine mora biti osigurano još 870 miliona eura da bi bilo završeno 70 posto koridora 5-C te da je povećanje akcize na gorivo neophodno ukoliko želimo nastaviti gradnju autocesta.
“Kada smo radili prve studije izvodljivosti 2004. vidjeli smo da je otprilike potrebno negdje oko 30 feninga po litru goriva da bismo završili kompletan autoput. U BiH trenutno akciza na gorivo iznosi 10 feninga i kada je ustanovljena nije bilo potrebe za povećanjem, budući da je kapacitet realizacije projekata bio nizak. Sada kada je taj kreditni kapacitet s 10 feninga iscrpljen naravno da moramo ići s povećanjem na 20 feninga, to je jedini način da bi bio održan nastavak izgradnje”, naveo je Bučo.
Naglasio je da osim modela izgradnje zaduženjem kod finansijskih institucija nastoje da prvi put realizuju izgradnju i autoceste i brze ceste po modelu projektuj – finasiraj – izgradi – vrati naručiocu, a radi se o dionici autoceste Konjic – Mostar sjever za koju trenutno vrše analize položaja trase uz prijedlog njenog skraćenja za 32 km u odnosu na postojeću cestu, čime bi bile ostvarene uštede od 300 miliona eura.