SvijetFacebook promijenio ime, novi naziv - Meta

Facebook promijenio ime, novi naziv – Meta

Objavio je to osnivač tvrtke Mark Zuckerberg na virtualno održanoj prezentaciji Facebook Connect, na kojoj je prikazan smjer tvrtke čije proizvode koristi skoro 3 milijarde ljudi za naredno desetljeće. Novi naziv tvrtke potječe iz novog smjera u kojemu se tvrtka kreće, a to je stvaranje “metaverzuma”.

Najveći dio Facebook Connecta bio je posvećen upravo toj ideji, ideji metaverzuma, koju je prezentirao sam Mark Zuckerberg. Nema baš nekog posebnog smisla – niti prostora – ovdje sažimati sve što je Zuckerberg prikazao na prezentaciji, ali ukratko, metaverzum bi trebao biti jedna sasvim nova interakcija interneta bazirana na virtualnoj i proširenoj stvarnosti. U metaverzumu bi, prema Facebooku, trebalo biti moguće potpuno uroniti u taj virtualni svijet pomoću vlastitog avatara i družiti se, igrati igre, raditi, kupovati, stvarati… ukratko, raditi sve što radite u stvarnom svijetu, ali virtualno.

“Vjerujem da je metaverzum sljedeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže spajati ljude jedne s drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sljedeća granica, teleportirati se bilo gdje, moći iskusiti što god želite, s kime god želite, u bilo kojem trenutku. Zajedno možemo stvoriti cijelu novu platformu i stvoriti jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočala na glavu moći ući u novi svijet. Aplikacije se neće promijeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti”, objasnio je Zuckerberg.

Zuckerberg je prikazao svijet koji zapravo neodoljivo podsjeća na onaj iz knjige “Ready Player One”, gdje se osoba teleportira iz svog fizičkog svijeta u virtualni univerzum u kojemu može raditi, gledati, kupovati i biti što god želi. Metaverzum je definitivno najveća oklada na virtualnu stvarnost koja je dosad poduzeta u tehnološkoj industriji i obećanja koja su prikazana doista su zapanjujuća. Kao i uvijek s takvim obećanjima, neka su i zastrašujuća.

Jedan od primjera koje je Zuckerberg pokazao je sljedeći: djevojka iz Los Angelesa uživo je na koncertu i telefonom nazove svoju prijateljicu iz japanskog Kyota, koja se virtualno prebaci na taj koncert koji se odvija uživo. Nakon toga obje zajedno – i virtualno – odu na virtualni afterparty, na kojemu se druže s ljudima širom svijeta i – a ovo je sada možda i ključno – kupuju stvari. Naime, jasno je da bi metaverzum trebao stvoriti cijelu jednu novu ekonomiju. Čitav taj svijet netko će trebati izgraditi, a svi mi potom ćemo trebati stvari iz tog svijeta kupovati.

Primjerice, dizajneri će moći kreirati odjeću ili nakit za avatare, a korisnici metaverzuma će tu odjeću ili nakit potom moći kupovati i oblačiti svoje avatare. Jednako je s namještajem, prijevoznim sredstvima, gadgetima, igrama i desecima i stotinama stvari koje u ovom trenutku još ne možemo ni zamisliti, jednako kao što prije 20 godina nismo mogli zamisliti niti današnji Facebook.

Kao prvi korak prema metaverzumu Zuckerberg je na Connectu pokazao nekoliko VR igara. Primjerice, igra Grand Theft Auto: San Andreas će biti izrađen za Facebookove naočale za virtualnu stvarnost Oculus Quest. Zuckerberg je prikazao i mogućnost vježbanja uz pomoć Questa, gdje se stavljanjem naočala na glavu može igrati virtualna košarka ili boksati s prijateljima. Metaverzum bi trebao omogućiti i novu verziju rada, gdje svatko može napraviti vlastiti virtualni ured po želji. Prikazane su i mogućnosti učenja u metaverzumu i najavljeno je da će uložiti 150 milijuna dolara za razvoj aplikacija za učenje u metaverzumu.

Naravno, pretpostavka je da bi za sudjelovanje u Metaverzumu bilo nužno neprestano nositi neku vrstu naočala za virtualnu stvarnost. Facebook na prezentaciji nije previše objašnjavao kako bi to trebalo funkcionirati u praksi, ali sve osobe koje su demonstrirale mogućnosti metaverzuma imale su na glavi naočale koje su izgledale kao svakodnevne, obične naočale za vid. Hoće li svu tu tehnologiju biti moguće ugurati u tako male okvire? Tek treba vidjeti.

Facebook već ima dosta jako razvijen ekosustav naočala za virtualnu stvarnost iz linije Oculus Quest (koje navodno prodaju uz gubitak samo da bi ih doveli do što više korisnika, a sada je jasnije i zašto). No na Connectu je najavljen razvoj mnogo naprednijeg uređaja pod kodnim imenom Project Cambria. Riječ je o naočalama za VR koje bi trebale puno realnije reproducirati grimase lica i pokrete ruku, kao i donijeti značajno oštriji prikaz slike (i ne, nije riječ o običnim naočalama, nego o velikim, punokrvnim naočalama za VR).

Doduše, osim što je podsjetio na suradnju Facebooka i Ray Bana s naočalama koje imaju ugrađenu tehnologiju za proširenu stvarnost (AR), Zuckerberg je najavio i buduće naočale za AR, koje bi trebale biti puno moćnije od dosadašnjih.

Zaključno, Zuckerberg je poručio da je riječ o dugotrajnom procesu, priznajući da mnogočemu još ni sami ne znaju dovoljno. Plan je da se u narednih desetak godina razvije ekosustav metaverzuma, u koji će biti uložene milijarde dolara i koji će stvoriti nove milijarde dolara u novim biznisima. Također, da će u tih narednih desetak godina metaverzum koristiti barem milijardu korisnika.

Još jedan izuzetno bitan detalj je, naravno, privatnost i sigurnost korisnika, nešto s čime se Facebook prilično muči i u ovoj svojoj mnogo jednostavnijoj inačici. Nije stoga zgorega upitati se koliko se Zuckerbergovoj kompaniji može vjerovati s metaverzumom. Zuckerberg kaže – nema nikakvog razloga za brigu.

“U zadnjih desetak godina sam doista internalizirao ovaj princip – uvijek treba biti transparentan i ne iznenađivati ljude. Puno pričamo s ekspertima i ovdje je riječ o dizajniranju za sigurnost i inkluzivnost”, kazao je osnivač Facebooka.

visoko.ba/vijesti.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE