Na testu je bio novi Peugeot 208, Evropski automobil godine 2020., koji je prikupio više glasova od električnog Tesla Model 3 i Porsche Taycan. Ovo je šesti put da je Peugeot osvojio prestižnu nagradu Car of The Year, nakon 504 u 1969., 405 u 1988., 307 u 2002., 308 u 2014. i 3008 u 2017. godini.
Novi Peugeot 208, moderni francuski gradski automobil koji osvaja srca na prvi pogled.
Peugeot 208 je na tržište Bosne i Hercegovine stigao početkom godine, kada smo ga imali priliku kratko provozati i od tada smo čekali da ga dobijemo na test. Zbog pandemije koronavirusa nažalost testni termin je umjesto marta, pomjeren na početak mjeseca juna ove godine.
Pravo osvježenje na tržištu malih gradskih automobila, novi Peugeot 208 se prvenstveno ističe svojim dizajnom, ali i modernim tehnologijama u unutrašnjosti od većine konkurencije u ovom segmentu automobila.
Atraktivnim izgledom koji prati trenutni dizajnerski pravac ovog francuskog proizvođača, Peugeot 208 se odmah izdvojio iz „gomile“, a u unutrašnjosti nudi tehnologije do sada dostupne samo u većim klasama automobila.
Naravno za pogon su zaduženi benzinski, dizelski motori, a od nedavno i na tržištu BiH se može kupiti 100% električna verzija.
U unutrašnjosti je ugodno i i sve je na svom mjestu, jednostavno dostupno i lagano za korištenje. Ono što oduševi većinu je nova generacija Peugeot i-Cockpita, sada sa 3D digitalnim prikazom, praktičan infotainment sistem s velikim centralnim ekranom. Mali obruč upravljača je sada standard u svim Peugeot modelima, na koji se lako naviknete.
Ostajemo u unutrašnjosti. Dobro dizajniranja prednja sjedišta vozaču i suvozaču pružaju dosta udobnosti, u krivinama i prilikom dinamičnije vožnje osjećate se sigurno i udobno.
Naravno, udobnost je uvijek bila adut francuskih proizvođača, tako da novi Peugeot ima i prilično dobro uštiman ovjes, krivine i neravnine na cesti s lakoćom savladava. Zvučna izolacija je poboljšana, pa se zvuk trocilindraša kojim je testni model bio pokretan dosta manje čuje u unutrašnjosti, a i zvuk vjetra pri većim brzinama je sveden na minimum.
Novi Peugeot 208 je postavljen na novoj generaciji CMP (Common Modular Platform), odnosno e-CMP platformi koncerna PSA, koja osigurava veći nivo udobnosti i sigurnosti, a može se prilagoditi u pogledu dimenzija i varijanti motora. Platforma CMP je, također, u kombinaciji s boljom aerodinamikom vozila omogućila smanjenje težine za 30 kg, kao i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Novi Peugeot 208 kompatibilan je s Euro 6.d standardima.
Kontrolna tabla je modernog izgleda, mekana na dodir (carbon look), sa završnom obradom na zavidnom nivou. Tvrda plastika je vješto ukomponovana, tako da ne kvari ukupni dojam.
Na zadnjoj klupi prostora ima dovoljno, čak i za neka malo duža putovanja, mada je ovo automobil iz B segmenta, pa ne očekujte previše.
Prostora za prtljag ima dovoljno, oblik gepeka od 311 litara zapremine je fukcionalno dizajniran tako da se u njega lako mogu složiti putni koferi i torbe. Rezervni točak se nalazi ispod podnice prtljažnika, što je po nama puno bolja opcija nego kit za reparaciju gume.
Testni Peugeot 208 je je ispod haube imao provjereni 1,2-litarski trocilindarski PureTech turbo benzinac od 100 KS. Motor koji smo do sada više puta imali priliku voziti u raznim modelima PSA grupacije, uvijek ugodno iznenadi. Moramo priznati da je sa svakim novim modelom rad i buka koju proizvodi, specifična za motore sa tri cilindra, sve manja i manja. Uparen sa ručnim mjenjačem sa 6 brzina, nova 208-ica je gradski automobil koji će ispuniti većinu vaših očekivanja, a neke i nadmašiti.
Ubrzanja s lakoćom savladava. Prosječna potrošnja tokom testa u mješovitim režimima vožnje iznosila je zadovoljavajućih 6,5 litara na 100 kilometara, što je prosječan rezultat za većinu automobila ovog segmenta.
Kada su pogonski agregati u pitanju, novi Peugeot 208 dolazi sa navedenim PureTech trocilindrašem u tri različita izdanja, sa 75KS, 100KS i najsnažniji ima 130 KS.
Naravno tu je i dizel verzija, koja za pogon koristi četverocilindrični 1,5-litarski motor snage 100 KS.
Verzija sa električnim motorom „e-208“ isporučuje 100 kW/136 KS i 260 Nm obrtnog momenta, kapacitet baterije je 50 kWh, a domet iznosi 340 km (po WLTP-u). Peugeot e-208 do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundi, a maksimalna mu je brzina solidnih 150 km/h.
Moramo se vratiti na vanjski izgled, jedan od glavnih aduta Peugeota 208, koji zaista nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Gdje god smo se pojavili svi su sa osmjehom na licu posmatrali njegov izgled, zavirivali u unutrašnjost, raspitivali se o cijeni, pogonskim agregatma itd. Bilo da su mlađi ili stariji vozači, muškarci ili žene, jednostavno niko nije našao manu ovom gradskom šarmeru. Uspjeh je zagarantovan, što smo prognozirali i prilikom promocije početkom 2020. u Sarajevu.
Peugeot 208 na bh. tržištu starta s cijenom od 25.322 KM za automobil pokretan 1.2 PureTech benzincem od 55 kW/75 KS, 5-stepeni ručni mjenjač, oprema Active). Snažniji i po nama idealan pogonski agregat za ovaj automobil, 1.2 PureTech motor sa 74 kW/100 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem i opremom Active košta 27.619 KM (s opremom Allure 31.558 KM, a GT Line 34.559 KM). Najsnažnija i naravno najskuplja 208-ica za pogon koristi 1.2 PureTech sa 96 kW/130 KS i 8-stepenim automatski EAT8 mjenjač i opremu Allure u BiH košta od 37.279 KM, odnosno 40.280 KM sa opremom GT Line.
Kod dizelskog motora 1.5 BlueHD snage 75 kW/100 KS cijene novog Peugeota 208 se kreću od 30.808 KM (Active), 34.747 KM (Allure) i 37.748 KM (GT Line).
Električni model e-208 sa motorom snage 100 kW/136 KS košta od 58.896 pa na više, ovisno od paketa opreme.
Cijena testnog vozila bez dodatnih je opcija 31.183 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama (cijena opcija: 2.945 KM)
Cijena po cjenovniku: 34.128 KM
Cijena testnog vozila s promotivnim popustom 32.763 KM
Garancija: Dvije godine opšte garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju
U nastavku pročitajte koju opremu je imao naš testni i bogato opremljeni Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100:
Opciona oprema: Dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo (188 KM); kamera za pomoć pri vožnji unazad i prednji parking senzori (1.032 KM), digitalni radio DAB (319 KM), 16″ čelični rezervni točak (281 KM) te specijalna boja Crvena ELIXIR (1.125 KM).
Serijska oprema: Sistem za kontrolu stabilnosti vozila – ESP, sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova – ASR, sistem protiv blokiranja točkova – ABS, sistem za pomoć kod naglog kočenja – AFU, dinamična kontrola stabilnosti – CDS, dinamična kontrola stabilnosti prikolice – TSM, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), varijabilni servo volan podesiv po visini i dubini, kožni volan s komandama za upravljanje na volanu, 6 zračnih jastuka (bočne zračne zavjese za glavu), automatsko uključenje kratkog svjetla, dnevna LED svjetla na prednjem braniku, zadnja svjetla pomoću LED tehnologije, dva sigurnosna pojasa sprijeda, tri sigurnosna pojasa u tri tačke straga, indikator za nepričvršćene sigurnosne pojase vozača, suvozača i putnike straga, sistem ISOFIX za pričvršćivanje na zadnjim bočnim sjedalima
Sigurnostni sistemi: Prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine; aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake; kontrola pažnje vozača i kontinuirana kontrola vožnje; automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break (AEBS2 kamera); tempomat/limitator brzine; dugme za odabir Eco načina vožnje; pokretanje motora pritiskom na dugme; daljinsko zaključavanje centralnih vrata i vrata prtljažnika; prepoznavanje prometnih znakova i mogućnost preporuke brzine; 3D instrument ploča sa prikazom podataka na dva nivoa; armaturna ploča sa Carbone izgledom i crnim završetkom; 7″ ekran na dodir i 3,5″ središnji ekran na instrument ploči (u boji); visoka središnja konzola + električna parking kočnica; funkcija povezivanja telefona sa vozilom Mirror Screen; automatski klima uređaj; stražnji senzori za parkiranje (s grafičkim i zvučnim prikazivanjem); sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth; 2 x USB priključak na središnjoj konzoli; 2 x USB priključak straga; radio RCC A2 + 6 zvučnika (4 prednja i 2 zadnja); akustično vjetrobransko staklo; grijano stražnje staklo; automatski brisači sa senzorom za kišu; unutrašnji fotosenzibilni retrovizor; sekvencijalno električno podešavanje prednjih i stražnih stakala sa sistemom protiv blokiranja; vanjski retrovizori u boji karoserije; elektro podesivi i grijani vanjski retrovizori; osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima; pokazivači smjera u vanjskom retrovizoru; prednja maska sa kromiranim umetcima; prednji i zadnji branik u boji karoserije; stražnji spojler iznad vrata prtljažnika u sjajnoj crnoj boji; osvjetljenje prtljažnog prostora; unutrašnjost u kombinaciji sa TEP umjetnom kožom i tkaninom; krovni držač na strani suvozača i 2 krovna držača u drugom redu; stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3; detektor niskog pritiska u gumama; 16″ Alu felge SOHO + komplet za popravak guma.
Visoko.co.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.