Pozorišne/Kazališne igre Bosne i Hercegovine u Jajcu bit će održane od 28. augusta do 3. septembra. Iako se ovaj najstariji festival bh. teatra suočio s brojnim poteškoćama, Igre će biti održane i ove godine i to na sceni Doma kulture, uz prisustvo publike a ne online.
O predstavama koje će publika u Jajcu moći da pogleda između 14 ponuđenih iz deset kazališnih kuća odlučivala je teatrologinja i glumica Tina Laco iz Mostara.
S obzirom na to da je broj natjecateljskih festivalskih dana skraćen zbog objektivnih okolnosti, odabir je sužen na šest predstava i to: “Ukulele Jam” (Bosansko narodno pozorište iz Zenice), “Identitluk” (koprodukcija Hrvatskog narodnog kazalista u Mostaru, Narodnog pozorišta Mostar i Studija za izvedbene umjetnosti), “Škola za žene” (Narodno pozorište Republike Srpske, Banja Luka), “Pijana noć 1918.” (Narodno pozorište Tuzla), “Nije čovjek ko ne umre” (Pozorište Prijedor), “Dogville” (Narodno pozorište Sarajevo).
Govoreći u razgovoru za Fenu o teškoćama s kojim se suočila tokom selektiranja, Laco kaže da je proces selekcije svakako vrlo zahtjevan i osjetljiv, jer uglavnom pred krajnji odabir odlučuju nijanse, pa i ono što nazivamo “općim dojmom”.
– Međutim, taj je posao ove godine meni, kao selektorici, bio dodatno otežan s obzirom na to da sam samo tri predstave uspjela pogledati u pravim teatarskim okolnostima. Sve ostale morala sam pogledati putem videosnimki. Ionako zahtjevan posao dodatno je otežan činjenicom da sam predstave morala (pr)ocjenjivati putem nekog drugog medija, kako volim reći, “ekraniziranog posrednika”. Izostala je, stoga, ona distinktivna ljepota teatarskog događaja: odvijanje predstave ovdje i sada, njena neponovljivost, trenutnost, živi kontakt, nevidljiva, ali snažna povezanost glumaca i publike, odnosno komunikacija glumca i gledatelja, koja je uvijek dvosmjerna – podvukla je selektorica ovogodišnjih Igara Tina Laco.
Govoreći o bh. pozorištima i onome što nude, ona smatra da ne bi bilo pravedno ni pokušavati dati nekakvu ocjenu u onom najškolskijem smislu, osobito ne na osnovu 14 odgledanih predstava prijavljenih za Festival.
– Naša kazališta na svojim repertoarima imaju još mnogo toga za ponuditi, još pregršt kvalitetnih teatarskih uradaka. Uostalom, kada se zbroje sve poteškoće društveno-ekonomskog, odnosno financijskog karaktera, kad se uzme u obzir porazan odnos prema kulturi uopće, ja svim našim teatarskim umjetnicima i kulturnim djelatnicima za elan, energiju, ljubav i strast koju, unatoč svemu, donose kroz svoje projekte mogu dati samo ocjenu izvrstan – mišljenja je ona.
Tina Laco smatra da je među prijavljenim predstavama vladala šarolikost pristupa, žanrova, stilova, pisaca te da bi se na prvi pogled reklo da je teško povezati Molièrea i Shakespearea sa Stojanovićem, Krležom ili pak nekim svježim autorskim projektima.
– No, tematska ili bolje rečeno idejna nit koja povezuje sve ove predstave vrlo je jasna: naša se kazališta opsesivno bave pitanjima identiteta, pokušavajući proširiti svijest da kao društvo moramo iskazati više razumijevanja jedni za druge i da smo, kada odbacimo sve slojeve naslijeđenih, odabranih ili nametnutih (kolektivnih) identita, po svojoj ranjivosti i krhkosti, po onim najljudskijim impulsima, sličniji jedni drugima daleko više nego što to mislimo – kazala je u razgovoru za Fenu selektorica ovogodišnjih 39. Pozorišnih/Kazališnih Igara BiH Tina Laco.
Visoko.co.ba/federalna.ba/Fena
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.