AutoJedna čuvena priča o BMW-u nije sasvim tačna

Jedna čuvena priča o BMW-u nije sasvim tačna

Njemačka kompanija BMW, što je skraćenica od njenog punog imena – Bayerische Motoren Werke, osnovana je u Bavarskoj 1916. godine, od kada se bavi proizvodnjom automobila i motocikala.

Osim u Njemačkoj, ta kompanija danas automobile proizvodi u Indiji, Južnoj Africi, SAD, Kini, Brazilu i Ujedinjenom Kraljevstvu. BMW se 2015. godine nalazio na 12. mjestu liste najvećih proizvođača automobila na svijetu, a godinama unazad jedan je od najcjenjenijih i najpoznatijih automobilskih brendova na planeti.

Pored duge, bogate i komplikovane istorije BMW-a, mnogi vjeruju da je njen logo jedan od glavnih razloga za uspjeh te bavarske kompanije.

Dugo je, s razlogom, vladalo mišljenje da je logo inspirisan propelerom aviona u pokretu, a ako se on pogleda izbliza, vidi se da ta teorija ima smisla. Čak postoji naslovna strana jednog starog magazina, na kojoj se vidi avion čiji propeler formira BMW logo. Upravo za nju se verovalo da je predstavljala glavnu inspiraciju za njegov dizajn.

Međutim, kada je BMW prije nekoliko godina objavio kratak dokumentarni film, u kome je objasnio odakle je potekla inspiracija za logo, prvobitna teorija je pala u vodu.

Oblik poznatog amblema je nastao po ugledu na znak komapanije Rapp Motorenwerke, nekadašnjeg proizvođača avionskih motora koji je 1917. godine postao Bayerische Motorenwerke – BMW. Središnji bijelo-plavi dio logoa obojen je u tradicionalne boje Bavarske.

Od tada pa sve do danas BMW logo je ostao gotovo identičan, uz samo nekoliko minimalnih promjena. Tako je stara verzija imala zlatni prsten koji okružuje centralni i spoljni krug, koji je opstao tokom dvije izmene, 1916. i 1936. godine. Zlatna je 1954. zamijenjena bijelom bojom, kada je promijenjen i oblik slova. Od tada do danas, prepoznatljivi logo imao je samo minimalne izmjene.

Zlatna boja u staroj verziji znaka bila je simbol bogatstva, prosperiteta, veličine i glamura, ali kada je BMW odlučio da počne proizvodnju vozila namijenjenih široj populaciji, ta boja je nestala, podseća DidYouKnowCars.

Novi logo je u sebi imao bijelu, plavu i crnu boju. Plava boja je simbol snage i pouzdanosti, a crna elegancije i izvrsnosti, dok bijela simbolizuje čistoću i šarm.

Najnovija verzija čuvenog amblema, najavljena kao “novi simbol za digitalno doba”, podstaknuta razvojem sve većeg broja električnih modela, pokušala je da ukine crnu boju iz spoljašnjeg prstena.

To je izazvalo burne reakcije brojnih ljubitelja BMW-a, pa je bavarska kompanija na kraju odlučila da će novi logotip koristiti “samo u komunikaciji”, odnosno da ga neće stavljati na svoje automobile i motocikle, kao ni na svoje prodajne salone, prenosi “Telegraf.rs”.

Visoko.co.ba/nezavisne.com


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE