BiHCCI o Vladi i Skupštini Posavskog kantona: U mandatu 2014-2018. rad na...

CCI o Vladi i Skupštini Posavskog kantona: U mandatu 2014-2018. rad na krajnjem minimumu

Aktuelni mandat u Posavskom kantonu obilježila su dva ozbiljna problema – suočavanje s posljedicama prirodnih katastrofa, te loš rad institucija vlasti, čije su posljedice još ozbiljnije od problema koje izaziva priroda, saopćili su Centri civilnih inicijativa.

Intenzitet rada Skuptšine PK u aktuelnom mandatu bio je najniži u državi, jer je za 44 mjeseca svog djelovanja, do 30.6.2018. godine održala je, uz konstitutivnu, 20 redovnih sjednica i 7 vanrednih.

Skupština PK i po produktivnosti zauzima posljednje mjesto na kantonalnoj ljestvici, te tokom cijelog mandata Skupština nije održala nijednu tematsku sjednicu, a usvojeno je svega 22 zakona i jedna strategija.

Kroz čitav mandat Skupština je imala problema sa planiranjem svog rada, te su programi rada donošeni s ogromnim zakašnjenjem i sadržaj im je bio neadekvatan, a realizacija neprihvatljivo niska.

Procedura usvajanja zakona često traje predugo i postoji potreba da se ona ograniči.

Uprkos predugom procesu usvajanja Zakona o porodnim naknadama, pohvalno je što se konačno pristupilo donošenju zakona koji podstiču pronalitetnu politiku u Posavskom kantonu i pored niskog intenziteta rada i produktivnosti, Skupština ima najveći procenat profesionalno angažovanih poslanika od svih kantonalnih skupština.

Vlada PK sa vladama Zapadno-hercegovačkog i kantona 10 spada u vlade sa najnižim intenzitetom rada od svih kantonalnih vlada u BiH.

I po produktivnosti, izraženoj u broju razmotrenih mjera, Vlada je pri samom dnu kantonalne ljestvice, a niže od nj su jedino pomenute vlade ZHK i K10.

Realizacija zakona je možda najlošiji aspekt rada Vlade PK.

Loša realizacija planiranih obaveza rezultirala je neusvajanjem čitavog niza mjera koje su dobro kreirane i pravilnom implementirane mogle pozitivno uticati na kvalitet života građana PK.                 S druge strane, ima i mjera koje Vlada jeste utvrdila u toku mandata, ali bi bolje bilo da nije – među odlukama utvrđenim od Vlade je i odluka za koju je Ustavni sud presudio da povrijeđuje vitalni interes jednog od konstitutivnih naroda.

Kašnjenje Vlade, naročito je dramatično bilo u slučaju Reformske agende u BIH, koju je vlast PK, bez obzira na njen značaj za građane BIH i za njen put ka evropskim integracijama, više od pola mandata naprosto ignorisala.

Političke prilike u PK opterećene su činjenicom da, još uvijek, nije provedena presuda Ustavnog suda FBiH, kojom je naloženo usklađivanje kantonalnog Ustava sa Ustavom FBiH i Ustavom BiH i stvaranja stanja u kome će svi konstitutivni narodi moći da ravnopravno ostvaruju svoja ustavna prava.

federalna.ba/visoko.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE