Prvi tramvaj je krenuo 1. januara 1885. u 10.00 sati. Prvi vozač ili bolje reći kočijaš na jednokolosiječnoj pruzi dužine 3,1 km je bio Johan Hanke. Konji su mogli napraviti ili bolje reći smjeli samo 2 kruga kako se ne bi premorili.
Priča počinje otprilike ovako. Uoči Nove 1885. godine silan svijet, odjeven u svečane haljine, okupio se na malom trgu u Ferhadiji.
Na tek položenim šinama, što su se svjetlucale na hladnoći, stajao je drveni vagon‐tramvaj upregnut u konja bijelca. Vagon je sa svih strana bio uokviren prozorčićima na kojima su se kočoperile tanke zavjese pa je izgledalo kao da se veranda neke bogate kuće s Vratnika spustila u čaršiju.
Objavljeno je da od tog dana u Sarajevu počinje saobraćati tramvaj ‐ čudo još neviđeno u srednjoj Europi ‐ i da će vožnja od Ferhadije do Uzane željezničke stanice trajati trinaest minuta, što će koštati pet krajcera, piše mreza-mira.net.
Tramvaj je u jednoj vožnji mogao povesti 28 ljudi pa je kondukter, koji je po posebnim propisima gradske vlade bio “pristojno odjeven i nije zaudarao po alkoholu i bijelom luku”, pozvao prve putnike u tramvaj.
Kada se tramvaj napunio, zvonce je zazvonilo i brkati “tramvajdžija” Johan Hanke potjerao je svog bijelca po šinama. Tramvaj je otišao prema Marindvoru, a na Ferhadiji, mjestu gdje će se kasnije izgraditi prava gradska tramvajska stanica, ostalo je 28 pari cipela!
Više o ovoj temi pročitajte na ovom linku.
Visoko.co.ba/radiosarajevo.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.