Ljudi planete Zemlje već uveliko koriste društvene mreže kako bi izrazili mišljenje da će pandemija koronavirusa biti granica koja će dijeliti vrijeme na ono prije i poslije pandemije. U fragmentu ljudskog postojanja spremljenog u ladicu sa natpisom “prije” smješten je i bosanskohercegovački brend torbi i modnih dodataka BUUB koji tu pripada samo zbog vremena nastanka. Radi se o proizvodu koji će u punom sjaju zasjati tek u budućnosti.
“Kada sam razmišljao o imenu htio sam netipičnu, pomalo provokativnu i lako pamtljivu riječ, iskoristivu i u grafičkom dizajnu. Ideja je došla od riječi bubreg (torbica, a ne organ, op.a.) koji je bio naš prvi lansirani proizvod. Imao sam viziju širenja asortimana, pa nam je trebao naziv koji će se prilagoditi novim produktima. Dva “u” smo stavili radi pravilnijeg čitanja naziva brenda za ljude koji ne dolaze sa našeg govornog područja. Brzo je ušao u uho svim našim kupcima, pa naš bubreg svi sad zovu Buub”, govori osnivač BUUB-a, Visočanin Jaan Amir Alić za Oslobođenje.
BUUB je nastao iz prijeke potrebe za kvalitetnim proizvodom prilagođenim ličnim potrebama.
“Nisam mogao pronaći neku manju zgodnu torbu koju bih uvijek nosio sa sobom za sve više dodataka. Tako sam i otišao do našeg prozvođača Muhameda i nacrtao mu bubreg kakav želim. Naravno da pitam ljude oko sebe neke sitnice oko dizajna, ali prije svega radim po prvobitnoj ideji. Filozofija koju razvijam u dizajnu je da svaki prozvod treba biti praktičan, unisex, jednostavan i ravnih linija.”
Nakon torbice BUUB.reg, predstavljen je i BUUB.sak, ruksak sačinjen od prirodne kože, u Bosni i Hercegovini. Tu, na svu sreću ljubitelja modnih dodataka, ne završava želja i mašta Jaana Amira Alića.
“Imam raznih ideja i već razrađenih modela, samo svi novi proizvodi trebaju dosta ulaganja i strpljenja da se naprave onakve kakvim ih zamislim. Siguran sam da ćemo tokom ove godine izbaciti novi redizajnirani BUUB.reg jer se pokazao kao vrlo tražen, kao i neki manji asesoar, sličan novčaniku”, kaže Alić.
Zaštitna lica kampanje BUUB.sak su Nadine Mičić i Black Beriz. Glumica i muzičar su se fantastično snašli u ulogama Buubovih modela, čemu u prilog govori broj pohvala i pozitivnih komentara na društvenim mrežama.
“Nadine Mičić i Black Beriz su iznimno zanimljivi, zgodni i seksi. Takve su i naše kampanje i takva nova zaštitna lica su nam trebala. Oni su izuzetni talentovani mladi ljudi, drugačiji u svom poslu od drugih i potpuno se uklapaju u cijelu filozofiju brenda: koristiti domaće face, prodorne, talentovane i prepoznatljive. Htjeli smo ih uzeti što prije, dok ih nisu angažovali mnogo veći i jači od nas”, govori Alić.
Oba BUUB proizvoda su dizajnirana i stvorena u Bosni i Hercegovini, što je veliki uspjeh za bosanskohercegovački dizajn. Alić ima želju da BUUB bude značajan ne samo za one koji ga kupe, već i one koji rade u samom lancu proizvodnje.
“Nije to patriotizam, moja je velika želja da svi u tom našem lancu bolje razradimo poslove i prezentujemo našim kupcima nešto u čemu smo najbolji. Sjećam se nakon pola godine od lansiranja brenda, kada sam otišao u proizvodnju, četiri radnice su pored drugih proizvoda koje rade za druge kompanije, šile i radile kalup za BUUB.reg. Rekle su mi da moraju ostati i prekovremeno jer ne stižu da sve urade radi velike narudžbe. Bio sam samo ponosan radi jedne stvari, a to je da smo razvili posao da još ljudi mogu da zarade za svoje potrebe, te da ćemo morati uskoro zaposliti barem još jednog šnajdera. Dobar je osjećaj kada znate da ste barem jednom čovjeku našli više posla od čega može da pristojnije živi”, govori Alić i dodaje, “Ideja mi je da iskoristim sve male super prozvođače koje možemo angažovati jer mi nismo još uvijek toliko veliki da bi imali sopstvene. To su sve mladi ljudi koji se trude, rade i hrane svoje porodice od svojih malih biznisa.”
Iako naglašava da je prvenstveno ekonomista, te da se bavi prodajom i marketingom, Jaan Amir je primijetio snagu bh. dizajnerskih krugova, ali i razlog zbog kojih isti ne napreduju onako brzo kako bi trebali.
“Mi imamo odlične kreativce i dizajnere, ali i minimalno razvijenu svijest o unikatnim dizajnerskim brendovima, malo ih kupujemo. Nekada nije sve gotovo kada imamo gotov proizvod, njegov život tek počinje kada ga trebamo prodati i pozicionirati na tržištu. Tu smo slabi i trebamo više raditi na tome”, kaže prvi čovjek BUUBa, te dodaje da je idući korak u prodaji i distribuciji ulazak u concept storeove – online prodaja nije dovoljna.
“Da bi se biznis razvijao, ljudi moraju da BUUB vide uživo i da im je omogućen taj offline tradicionalni način kupovine. Mi imamo već pregovore sa tri poznata concept storea u regiji, tako da ćemo do ljeta pokušati biti u Zagrebu i Beogradu. Svakako da bi se BUUB mogao naći i u bh. concept storeovima. Nemamo proizvodne kapacitete za široku distribuciju, ali do kraja godine ćemo se sigurno naći na nekim prodajnim mjestima.”
Nažalost, pandemija je žestoko uzdrmala i ovaj bh. brend, pa će im trebati sva naklonost mušterija da se nakon koronavirusa vinu u visine na kojima su bili, što se s obzirom na kvalitet Buubovih proizvoda kojem svjedoče zadovoljne mušterije, među kojima su poznata bh. lica iz svijeta mode, filma, teatra i televizije, ne bi trebalo pokazati kao (pre)težak zadatak.
“Mi nismo realno nešto bez čega se ne može živjeti u ovoj krizi i svjesni smo toga. Mislim da i svi drugi dizajneri imaju problema trenutno o ovoj situaciji. Bit ću potpuno iskren, mi smo od početka pandemije bilježili veliki pad prodaje i duboko se nadamo da ovo neće još dugo trajati, jer će biti jako teško vratiti se na nivo na kojem smo bili”, zaključuje Alić.
Visoko.co.ba / Oslobođenje
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.