Kompaktni dizajn robota za punjenje savršeno je prikladan za upotrebu u ograničenim parkiralištima bez infrastrukture za punjenje, poput podzemnih parkirališta.
Volkswagen pruža pogled u budućnost u kojoj vozači električnih vozila više neće tražiti punjače za električne automobile. Umjesto toga mobilni robot za punjenje Volkswagen Group Components-a preuzima na sebe ovaj zadatak i vozi se prema električnom automobilu, koji treba punjenje strujom, potpuno autonomno.
Mnogi vozači električnih vozila, a vidimo sve češće primjere i u Hrvatskoj, žale se da im vozači ‘fosilnih’ automobila zauzimaju mjesto namijenjeno za punjenje električnih vozila. Kako je tih mjesta zasad u svijetu još uvijek premalo, Volkswagen se poslužio obrnutom logikom i svojim mobilnim punjačem čini svako parkirno mjesto pogodnim za punjenje električnih vozila.
Ovaj VW-ov mobilni sustav punjenja sastoji se od dvije jedinice: robota i uređaja za skladištenje energije. Nakon što je pokrenut putem komunikacije putem aplikacije ili V2X, mobilni robot vozi se do vozila kojemu treba punjenje i s njim komunicira.Od otvaranja poklopca utičnice za punjenje, spajanja utikača do razdvajanja – cijeli proces punjenja odvija se bez ljudske interakcije. Mobilni robot donosi ‘prikolicu’ u obliku mobilnog uređaja za skladištenje energije do vozila kojem je potrebno punjenje i spaja ih; tada koristi ovaj uređaj za pohranu energije za punjenje akumulatora električnog vozila. Mobilni uređaj za skladištenje energije ostaje s vozilom tijekom cijelog postupka punjenja, dok se robot u međuvremenu vraća na mjesto gdje se nalazi nekoliko ‘prikolica’ sa spremnicima energije, koje se također samostalno pune na posebno uređenom mjestu za punjenje strujom. Kako je robot u tom trenutku slobodan, može otići po drugu mobilnu jedinicu za pohranu energije i puniti druga električna vozila. Nakon što je usluga punjenja dovršena na određenom električnom vozilu, robot skuplja uređaj za spremanje energije i vraća ga u stanicu za punjenje.
Što je V2X tehnologija?
Vehicle-to-everything (V2X ili ‘vozilo prema svemu’), a odnosi se na komunikaciju Vehicle-to-vehicle (V2V ili ‘vozilo prema vozilu’) i vehicle-to-Infrastructure (V2I ili ‘vozilo prema infrastrukturi’), bežična je tehnologija usmjerena na omogućavanje razmjene podataka između vozila i njegove okolice. V2X tehnologija temelji se na namjenskoj komunikaciji kratkog dometa od 5,9 GHz, Wi-Fi derivatu posebno definiranom za objekte koji se brzo kreću i koji omogućuju uspostavljanje pouzdane radio veze, čak i u uvjetima smanjene ili nikakve vidljivosti.
Svaka ‘prikolica baterija’ sadrži 25kWh snage i sposobna je brzo puniti istosmjernom strujom (DC) do 50 kW. Sam vučni robot je opremljen nizom kamera, laserskih skenera i ultrazvučnih senzora kako bi se mogao slobodno kretati po parkiralištu.
Mark Möller, šef odjela Volkswagen Group Components, rekao je da će ovaj sustav ‘pokrenuti revoluciju’, jer ‘može dovesti infrastrukturu za punjenje automobilu, a ne obrnuto.’
Kompaktni dizajn robota za punjenje savršeno je prikladan za upotrebu u ograničenim parkiralištima bez infrastrukture za punjenje, poput podzemnih parkirališta. Möller nastavlja: ‘Čak i dobro poznati problem napunjenosti stanice za punjenje drugog vozila više neće postojati s našim konceptom. Jednostavno odaberete bilo koje parkirno mjesto kao i obično. Ostatak možete prepustiti našem elektroničkom pomagaču.’
Volkswagen sudjeluje u inicijativama za uspostavljanje infrastrukture za punjenje na mnogim razinama. Zajedno s distributerima, tvrtka će do 2025. instalirati ukupno 36.000 punjača u Europi. Veliki dio njih bit će javno dostupan. Volkswagen također lansira vlastiti wallbox za kućno punjenje nazvan ID.Charger. I kao suosnivač zajedničkog pothvata IONITY, Volkswagen sudjeluje u instaliranju 400 parkova za brzo punjenje na glavnim europskim autocestama. U srednjoročnom periodu, punjenje EV-a će postati jednako lako kao i punjenje pametnog telefona.
visoko.ba/Federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.