Jedan od najvećih prehrambenih proizvođača u BiH, AS Group, najavio je da će na tržište izbaciti četiri nove vrste čokolade.
Na taj način BiH bi mogla postati igrač u takozvanom balkanskom čokoladnom ratu, odnosno ispraviti ogroman gubitak koji svake godine trpimo zbog prekomjernog uvoza čokolade i nepostojanja snažnih domaćih brendova.
Da bi se shvatilo o kako važnom segmentu ekonomije se radi, podsjetimo da je u BiH u 11 mjeseci prošle godine uvezeno raznih čokolada u vrijednosti od oko 126 miliona maraka, od čega se samo na one iz susjednih zemalja odnosi 55 miliona KM.
Pet najvećih uvoznika u BiH u tom periodu su bili Srbija čiji je vrijednost uvoza u BiH bila oko 28,8 miliona KM, Hrvatska sa blizu 26,7 miliona KM, Poljska i Austrija sa po 15 miliona KM, te Njemačka sa blizu 13 miliona KM.
O važnosti čokolade za ekonomiju govori višemjesečno “prepucavanje” Srbije i Hrvatske koje je izazvano jednim potezom hrvatske predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović.
Nakon što je krajem prošle godine greškom djeci u Dubrovniku darivala čokoladicu proizvedenu u Srbiji, ona se javno izvinula i rekla da je “pokrenula istragu” o tome kako je došlo do ove greške, te pozvala građane da kupuju hrvatske proizvode. Taj događaj je i bio povod da se počne govoriti o “čokoladnom ratu”.
No, dok su Srbija i Hrvatska bile manje više ravnopravni protivnici u tom “ratu”, BiH je bila autsajder. Da bi se to uočilo ne treba biti ekonomski stručnjak već je dovoljno posjetiti bilo koju prodavnicu i pogledati koje čokolade su zastupljene.
Osim popularne Milke i Kindera koji su svjetski giganti, riječ o uglavnom o hrvatskim proizvođačima Krašu, Zvečevu ili Kanditu, odnosno srbijanskom Pioniru, Soko Štarku itd. BiH, dosad, nije imala dovoljno jake igrače na tržištu.
Nekoliko stvari govori u prilog tome da bi AS Group mogao promijeniti stanje. Ova grupacija, koja u svom sastavu ima gigante poput Klasa, Vispaka, a odnedavno i Agrokomerca, sigurno ima dovoljno znanja i iskustva da kreira kvalitetne proizvode, ali i finansijsku moći da od njih napravi brendove.
Osim toga, domaći trgovinski lanci preuzeli su vodeću ulogu na maloprodajnom tržištu, čime se otvara prostor sve većoj zastupljenosti i uspjehu domaćih proizvoda koji su u strancim lancima često bili u podređenom položaju. Na kraju, treba računati i na ekonomski patriotizam koji sve više jača kod građana.
Podsjetimo da su bh. proizvodi u posljednje vrijeme preuzeli vodeće uloge u nekoliko segmenata, pa ne treba isključiti mogućnost da se to desi i kada je riječ o unosnom tržištu čokolada.
Visoko.co.ba/BiznisInfo
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.