ZDKKulturaU susret zeničkom dokuMfestu 2020: Protest u zemlji karijesa

U susret zeničkom dokuMfestu 2020: Protest u zemlji karijesa

Godine 1990. grupa mladih učenika srednje Umjetničke škole u Sarajevu formira rock bend Protest i iste godine izvedu prvi koncert, a ubrzo nakon toga snime i prvu autorsku demo pjesmu. Trideset godina kasnije, nakon 5 albuma, desetina singlova, bezbroj nastupa i mnogobrojnih personalnih promjena Protest još postoji, i kao bend i kao svjetonazor ekipe koja ga čini.

PROTEST U ZEMLJI KARIJESA priča je o ljubavi, muzici i buntu u kompleksnom balkanskom okruženju, koju je u dokumentarcu vrlo simboličnog naziva uobličio tuzlanski reditelj Damir Pirić.

”Nerijetko na pitanje kako mi se svidio neki film, a prije nego što počnem sa dubljom analizom, odgovorim u šali: Dobar je, ali je mogao biti kraći. Međutim, u ovom slučaju sam poželjela da je ”Protest u zemlji karijesa” potrajao duže. Ovaj dokumentarac genijalnog naslova plijeni pažnju, prije svega samom temom, a zatim i načinom pričanja priče iz perspektive umjetnika i originalnog tvorca Protesta, kao i vizualnim izrazom autora filma. Gledajući film, imala sam osjećaj da sjedim na kafi sa Damirom Nevesinjcem i slušam kako mi, u četiri oka, priča o Protestu dok zajedno listamo album fotografija i video uradaka koje su, samo za ovu priliku, pripremili Damir Pirić i Gorčin Zec. Vrlo jak dojam na mene je ostavila kreativnost prilikom oživljavanja ratnih i postratnih svirki koje, na žalost, a iz potpuno razumljivih razloga, nisu zabilježene kamerom”, napisala je o dokumentarnom filmu Lea Petrović Numić, umjetnica koja je poznata po kreacijama u nekoliko domaćih muzičkih spotova.

Damir Pirić je kao autor i reditelj u svijet dokumentarnog filma ušao 2012. godine s kratkim ostvarenjem ”Put života”, da bi tri godine kasnije njegov film “Rock`N`War…ili samo zato što je petak” dobio značajnu pionirsku ulogu u ekspanziji nove generacije bosanskohercegovačkih filmskih dokumentarista.

Pirićeva vrlo emotivna priča o tuzlanskoj urbanoj sceni u nesretnim ratnim godinama privukla je pažnju u regionu ne samo zbog snažne poruke. Autorov umjetnički pristup u velikoj mjeri je jedinstven za ovdašnje filmadžije koji su odrastali u ratnom vihoru, a onda svoje sazrijevanje izražavali ”pomaknutim” rokerskim tumačenjem tog pakla, bez patetike i gorčine, kroz nadahnute priče i, što je posebno vrijedno, silnom maštom kojom su nadoknađivali prostu činjenicu – nedostatak autentičnih snimaka.

I za ”Rock’N’War” film, nagrađen na prvom zeničkom dokuMfestu, i z najnovije ostvarenje ”Protest u zemlji karijesa” vrijedi još jedna tvrdnja koju naglašava Lea Petrović Numić: Emocija tokom gledanja, a i kasnije, jeste nostalgija. Nostalgija za danima bezbrižnog odrastanja s nadom u bolje sutra.

Zbog toga su Damir Pirić i dokumentarac o Protestu, rokerskom simbolu otpora, prkosa, kreativnosti i undergrounda na bosanskohercegovačkoj muzičkoj sceni jedan od posebnih sadržaja ovogodišnjeg dokuMfesta.

Organizator festivala, Udruženje ”Zona muzike”, najavljuje da će ovih dana objaviti termin održavanja 5. dokuMfesta, koji su podržali Grad Zenica, Ministarstvo kulture Ze-Do kantona i Amus.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE