U BiH sve traženiji polovni električni automobili, evo koliko i koštaju

1467

Dok se savremeni svijet sve više okreće električnim automobilima, u našoj regiji oni nisu previše česta pojava. To se, nažalost, posebno odnosi na našu zemlju, gdje je, prema informacijama iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u prvih devet mjeseci uvezeno samo 36 električnih automobila.

Električni automobili u razvijenom svijetu redovna su pojava na ulicama. Taj trend bi u narednim godinama trebao samo rasti, što potvrđuje i nedavna najava Forda da će u Evropi svi njegovi automobili biti električni najdalje do 2030. godine.

I domaći prodavci automobila sve više razmišljaju o prodaji električnih automobila.

– Naša firma nastavlja da prati najnovije svjetske trendove i u svoju ponudu je uvrstila nekoliko modela električnih vozila različitih klasa i mogućnosti primjene. Nije riječ o novim automobilima, već o polovnim i mi smo prva autokuća koja ih prodaje u BiH. Sama elektromobilnost je sada hit i imperativ u Evropskoj uniji. Kao društveno odgovorna i ekološki osviještena kompanija odlučili smo da našim kupcima izuzetno povoljno ponudimo električna vozila. Korištenje električnih automobila ima veliki benefit, ekološki i ekonomski – kaže Adnan Kovačević, vlasnik auto salona Turbo Trade iz Sarajeva.

Kako ističe, Bosanci i Hercegovci su sve više zainteresovani za električna vozila i imaju dosta pitanja vezano za njih.

– U našoj ponudi su najviše zastupljeni “Nissan Leaf”, čija cijena iznosi 27.000 KM, i “Citroen C-Zero”, modeli koji su prvenstveno namijenjeni za gradsku lokalnu vožnju i očekujemo da će najveću primjenu naći kod taksi vozača i firmi koje imaju svakodnevnu dostavu po gradu. Pored ekološkog benefita tj. nulte misije Co2, potrebno je naglasiti da je ekonomski efekat korištenja vozila izvrstan. Naime, cijena vožnje od 100 kilometara iznosi samo 1,7 KM, a troškovi održavanja vozila su izuzetno mali (bez malog servisa, velikih servisa, DPF filtera,…). Prema nekim našim proračunima, samo na uštedi na gorivu i održavanju na period od četiri godine, vozilo se samo otplati u odnosu na vozilo slične kategorije sa klasičnim dizelskim ili benzinskim motorom. Što se tiče same masovnije prodaje, nju možemo očekivati dok se omasove javne punionice, tj. infrastruktura punjača, da bi moglo biti prihvaćeno za širu upotrebu i od strane običnih građana. Kupovinom ovih vozila Bosanci i Hercegovci mogu uštediti, a gradovi bi nam bili zeleniji i čistiji. Država to može dosta ubrzati ako izgradi dovoljan broj punjača i ako umanji, odnosno, totalno ukine taksu za zaštitu okoliša, kako bi se podržala prodaja ove vrsta automobila. Naše zakonodavstvo još nije dobro usklađeno za električna vozila – govori Kovačević.