Zbog mjera zabrane koje su izrekli krizni štabovi i privremenog zatvaranja međunarodnih graničnih prelaza u zračnom saobraćaju, Međunarodni aerodrom Tuzla ne radi mjesec i po. Letova nema do prvog juna. Gubici su ogromni, plate radnicima su upitne, a korona kriza će promijeniti budući aviosaobraćaj koji će morati biti prilagođen uslovima koje diktiraju mjere zaštite.
Samo prije dva mjeseca gužve su bile svakodnevica. Danas potpuno drugačija slika. Letova i putnika nema do prvog juna, a do tada putnički terminal je prilagođen mjerama zaštite kojih će mora pridržavati osoblje aerodroma i putnici.
– Pripremamo se kao da će sutra početi saobraćaj. Do početka i do otvaranja saobraćaja mislim da ćemo imati svu potrebnu opremu i uslove – kaže Esed Mujačić, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.
No, to Međunarodni aerodrom Tuzla neće moći osigurati bez adekvatne finasijske pomoći Vlade Tuzlanskog kantona. Ukoliko Vlada hitno ne osigura subvencije, upitne su plate za 184 zaposlenika aerodroma. Iako im je zabranjen rad, prema korona zakonima nemaju pravo na finasijsku pomoć države. Finansijske grantove mogu očekivati samo rebalansom kantonalnog budžeta.
– Spremni smo na smanjenje plate i minimalac i sve drugo, samo da ne dođe do otpuštanja – ističe Mujačić.
Vlada najavljuje finansijsku pomoć rebalansom kantonalnog budžeta, koji opet kasni zbog nemogućnosti planiranja tačnog iznosa novca koji se treba inkasirati u budžet iz vanrednog MMF-ovog kreditnog aranžmana.
– Te subvencije ćemo prebaciti njima na tekuće transfere. Tako da će imati otprilike po tim našim proračunima dovoljno novca da mogu finasirati naredne tri plate. Naravno, da idu po minimumu – navodi Edin Buševac, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK-a (SBB).
Već sada zbrajaju ogromne finansijske gubitke.
– Koliki će tačno gubici biti na kraju, vidjet ćemo kada podvučemo crtu. Ali, na mjesečno nivou kada su u pitanju fiksni troškovi negdje oko 300.000 maraka je potrebno da bi se održao ovaj broj radnika i da bi se pokrili ovi fiksni troškovi – naglašava Mujačić.
– Sad kad bi stalo stanje nesreće imamo velike gubitke i vrlo teško ćemo se povratiti. Svakim danom ti gubici su sve veći – ističe Buševac.
Prvog jula istječe ugovor sa Wizzairom, definiraju uslove potpisivanja eventualno novog ugovora koje će diktirati korona kriza.
visoko.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.