Navike i iskustva tokom vožnje čine da žene budu ravnodušne prema automobilima za kojima muškarci uzdišu.
Prodavac auto dijelova iz Pensilvanije “CJ Pony Parts” sproveo je istraživanje o navikama i potrebama koje vozači oba pola pokazuju tokom vožnje automobila. Rezultati govore da su muškarci prilikom kupovine automobila duplo neodlučniji.
Žene u odabiru novog vozila obraćaju pažnju na izdržljivost, pouzdanost, sigurnost i cijenu, dok muškarci cijene enterijer, spoljašnji izgled, tehnologiju i dimenzije automobila.
Ženama je važnija praktičnost, za razliku od muškaraca koji prilikom kupovine vode emocijama i maštanjima. Ovaj podatak nije u skladu sa stereotipom koji sugeriše da su žene emotivnije od muškaraca. Internet stranica za prodaju automobila Cars.com pronašla je još neke specifičnosti po kojima se polovi razlikuju.
Žene često pretražuju automobile koji se odlikuju manjom potrošnjom i praktičnim dimenzijama, a muškarci žele moćni terenac ili sportske modele poput Mustanga. Dame se ne obaziru mnogo na dodatnu opremu kao što je premium audio paket, koji može biti presudan prilikom donošenja odluke o kupovini u slučaju muškaraca, piše Chicago Tribune.
Oko 33 odsto dama odluku o kupovini donose tek poslije probne vožnje, za razliku od muškaraca gdje je probna vožnja najvažniji faktor odlučivanja u 29 odsto slučajeva.
Istraživanje sajta iSeeCars.com govori da boja auta igra mnogo važniju ulogu ukoliko ga kupuje dama. Među glavnim favoritima kod oba pola su bijela, crna, siva i metalik vozila. Žene se češće odlučuju za tirkizne nijanse, a među favoritima su zlatni i plavi automobili. Izbjegavaju žutu, narandžastu i crvenu.
“Posljednjih godina muškarci češće biraju svjetlucave boje koje se nalaze na popularnim trkačkim modelima, jer su sportska vozila popularnija kod “jačeg pola”. Trikizni i zlatni modeli su su draži ženama koje zbog svakodnevnih potreba češće biraju karavane i terence”, objašnjava PR portal iSeeCars.com Džuli Blekli.
Tokom sajma automobila u Čikagu održana je panel diskusija pod nazivom “Šta je pokreće”. Glavna tema bile su preferencije dama prilikom kupovine vozila.
“Žene imaju značajan uticaj na kupovinu automobila širom svijeta – kaže osnivačica Ženskog vodiča za automobile Skoti Ris. SUV modeli su danas omiljeni među damama. Više ih vole više od limuzina, jer su podignuti. To im pruža lakši ulazak i izlazak iz vozila, lako ubacivanje prtljaga, vožnju djece i kućnih ljubimaca. Riječ je vozilima koje odlikuje bolja preglednost, udobnija su i imaju veći prtljažnik”, objašnjava Ris i dodaje da pogon na sva četiri točka olakšava vožnju u zemljama gdje klima utiče na loše vremenske prilike.
“Žene i dalje nisu oduševljene automobilima. Priče o vozilima uvijek su ispunjene detaljima o mehanici, performansama, adrenalinu, a to ih baš ne uzbuđuje”, objašnjava Ris i dodaje da su žene sa 60 odsto udjela u ukupnom broju prodatih vozila pokretačka snaga tražnje za automobilima.
Urednica portal Cars.com Dženifer Njumen kaže da žene prilikom kupovine pokazuju oprezni i analitički pristup, za razliku od muškaraca koji su pod jakim emocijama.
“Od žena se može mnogo naučiti kada je kupovina vozila u pitanju. U salon bi trebalo ući otvorenih očiju. Ukoliko se ne osvrnete oko sebe, postoji rizik da ćete propustiti sjajne modele sa korisnim funkcijama”, objašnjava Njumen.
Visoko.co.ba/nezavisne.com
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.