PreporukaSkica koja je odbačena kao 'gruba imitacija' Rembrandta ustvari je original

Skica koja je odbačena kao ‘gruba imitacija’ Rembrandta ustvari je original

Nizozemski stručnjaci za umjetnost otkrili su skicu u ulju poznatog nizozemskog umjetnika Rembrandta nakon što je stoljeće stajala spremljena u zaboravljenom kutku muzeja, jer se vjerovalo da je riječ o imitaciji.

Dugo se smatralo da je uljana skica Podizanje križa iz 1640-ih djelo sljedbenika majstora iz 17. stoljeća, poznatog po djelima kao što su Noćna straža i Lekcija anatomije dr. Nicolaesa Tulpa.

U četvrtak je muzej Bredius u Den Haagu, gdje je skica bila izložena otkako je kupljena 1921. godine, otkrio, zahvaljujući novim naučnim tehnikama, da ju je zapravo naslikao Rembrandt. “Kvaliteta detalja je tako dobro izrađena da sam uvjerena da je ovo Rembrandt”, rekla je Johanneke Verhave, koja je restaurirala skicu.

Proučavala je umjetničko djelo zajedno s Jeroenom Giltaijem, bivšim glavnim kustosom starih slika u muzeju Boijmans Van Beuningen u Rotterdamu, koji ga je prvi “ponovno otkrio” dok je istraživao za knjigu o Rembrandtu prije otprilike godinu dana.

“Gledao sam ovaj rad iznova i iznova. Kod poteza kistom. Oni su briljantni”, rekao je Giltaij za agenciju France-Presse. “Samo nekoliko širokih poteza kistom” uvjerilo ga je da je skica doista originalno djelo, rekao je. Umjetničko djelo prvi je kupio originalni kustos muzeja, Abraham Bredius, 1921. I on je bio uvjeren da je skica originalna Rembrandtova slika. No tokom godina stručnjaci za umjetnost odbacili su ga kao “grubu imitaciju”.

Giltaij je preispitao skicu za svoju Veliku knjigu Rembrandtovih slika, koja sadrži svih 684 djela nizozemskog majstora.

“Kada sam to gledao, mislio sam da je Bredius u pravu. Mislim da je ovo doista Rembrandt”, rekao je. Jedan od glavnih argumenata umjetničkih stručnjaka da je skica imitacija bio je naizgled nedostatak detalja u potezima kista.

“Morate zapamtiti, ovo je skica u ulju. Rembrandt je obično vrlo precizan i profinjen, ali ovo je vrlo grubo,” rekao je Giltaij. “Razlog je što je uljana skica pripremna skica za drugu sliku. Želio je prikazati kompoziciju, grubu ideju kako bi stvarna slika mogla izgledati”, rekao je.

Skica je također podsjećala na Rembrandtovu sliku iz 1633. također pod nazivom Podizanje križa, koja se sada nalazi u muzeju umjetnosti Alte Pinakothek u Münchenu. Restaurator Verhave rekao je da je skica snimljena infracrvenom reflektografijom i rendgenskim zracima, otkrivajući zanimljive elemente.

“Istraživanje pokazuje da skica ima nekoliko promjena koje je napravio sam umjetnik tokom slikanja, što znači da je njena kompozicija bila kreativni proces”, rekla je. “To znači da se slikar predomišljao dok je radio. Očito nije kopirao drugu sliku.”

Istraživanje je također pokazalo da je slikarevo rukovanje kistom odgovarao onom velikog majstora.

Istraživanje dvojice stručnjaka poslano je u amsterdamski Rijksmuseum, koji je proveo vlastitu analizu. “Što se tiče upotrebe materijala, istraživači u Rijksmuseumu međutim nisu pronašli ništa što bi proturječilo pripisivanju Rembrandtu”, saopćio je muzej Bredius.

 

 

 

 

 

Visoko.co.ba/federalna.ba/The Guardian


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE