BMW je predstavio model iX, svoj prvi SUV koji je projektovan isključivo kao vozilo sa električnim pogonom.
Bavarski proizvođač je u julu predstavio prvi SUV na struju, model iX3, ali je taj automobil bio zasnovan na BMW-u X3 koji za pogon koristi SUS motore.
Nekoliko mjeseci kasnije, BMW je pokazao da je iX3 bio samo pokazna vježba za ono što nas očekuje – model iX.
Ovaj automobil je baziran na konceptu Vision iNext iz 2018, a njemačka kompanija je odlučila da produkcijska verzija dobije jednostavniju oznaku iX.
Po veličini, BMW iX predstavlja pandan SUV-u X5, ali ima nešto nižu siluetu.
Na prednjem dijelu vozila dominira velika, karakteristična maska, koju Bavarci forsiraju na novoj generaciji svojih modela, dok su LED farovi i stop svjetla izuzetno tanki i elegantni.
Unutrašnjost je minimalistički dizajnirana, sa upečatljivim oblikom volana koji ima zaobljeni šestougaoni oblik.
Veći dio komandne table, otprilike dvije trećine, zauzima ogromni digitalni ekran, koji se sastoji od dvije cjeline – lijevog, instrument displeja i desnog ekrana koji opslužuje multimedijalni sistem.
Premijum utisku doprinose i kvalitetni materijali kojima su obložene gotovo sve površine u enterijeru.
Kako objašnjava BMW, u iX je ugrađena najsavremenija tehnologija, uključujući petu generaciju električnog eDrive pogonskog sistema sa dva elektromotora koji isporučuju 503 KS (370 kW), zahvaljujući kojima auto ubrzava 0-100 km/h za manje od 5 sekundi.
Motori se snabdjevaju strujom iz baterije kapaciteta preko 100 kWh.
BMW navodi da baterija obezbjeđuje autonomiju u vožnji od preko 600 km, mjereno prema WLTP standardu.
BMW iX može da koristi brze punjače do 200 kW, što u prevodu znači da dopuna od 10% do 80% kapaciteta baterije traje manje od 40 minuta, a svega 10 minuta punjenja omogućava vozaču da pređe narednih 120 km bez zaustavljanja.
Ukoliko se koristi Wallbox punjač od 11 kW, proces punjenja 0-100% kapaciteta traje 11 sati.
BMW nije otkrio tačan datum kada će početi serijska proizvodnja modela iX, ali je navedeno da će to biti u drugoj polovini naredne godine.
Automobil će se izrađivati u Njemačkoj, u pogonu Dingolfing, a prve isporuke se očekuju krajem 2021.
Visoko.co.ba/nezavisne.com
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.