Na Brijunima se u sklopu sezone Ulyssesa danas izvodi predstava u kojoj glumi crnogorski rocker
Narudžba iz Siene
Na libreto Borislava Čičovačkog, inspiriranog drevnom indijskom ljubavnom bajkom, istaknuta srpska skladateljica impozantnih svjetskih referenci Isidora Žebeljan komponirala je operu “Dve glave i devojka”. Glazbeno-scensko djelo nastalo prema narudžbi Accademia Musicale Chigiana iz Siene, praizvedeno je u tom talijanskom gradu 12. srpnja 2012. u okviru festivala Settimana Musicale Sense. Narodno pozorište Subotica, Grad Teatar Budva, Testament filmS i Kazalište Ulysses zajedničkim snagama ovo ljeto produciraju, u režiji Borisa Liješevića, novi život ove opere. Nakon subotičke i budvanske, brijunska će se održati 18. srpnja.
Novi izazov
– S režiserom Liješevićem radi se vrlo lako, spontano, voli istraživati, eksperimentirati, baš kao i ja, i rado prihvaća ideje. Mislim da nam pripreme idu prilično glatko – zadovoljno mi opisuje Rambo svoje iskustvo u radu s jednim od najzanimljivijih srpskih redatelja srednje generacije. Borisa Liješevića je i hrvatska publika imala priliku upoznati kroz radove u ZKM-u (“Mirni dani u Mixing Partu”Erlenda Loea) i HNK Zagreb (“Bella figura” Yasmine Reze). Na pitanje je li ovaj novi izazov zapravo i logičan u njegovu artu, jer je performans snažan začin kojim se od početka karijere lucidno poigrava, Rambo Amadeus duhovito odgovara: “Slažem se, uvijek je u mojim nastupima postojao element opere. Gestikulacija i rad obrvama duboko su se u mene urezali kada sam na televiziji kao malo dijete gledao bravure Miroslava Čangalovića u programima koji su slavili Tita, socijalizam, bratstvo-jedinstvo i narodnooslobodilački pokret. Otada me prati ta navika da pravim grimase. Valjda je to razlog i što uživam u kung-fu filmovima C produkcije, u njima također postoji taj element pompoznosti, koji me izuzetno zabavlja”.Kaže da mu je ovo sada dragocjeno iskustvo jer trenutačno i sam piše jednu operu, pa je ovo pravi način da se iznutra upozna s procesom realizacije. Ističe da je izvrsno umrežen sa skladateljicom: “Isidora Žebeljan očito ima iste uzore kao i ja, iz njezina tonskog štiva čuje se utjecaj Zappe, Stravinskog, vrlo je osvježavajuće slušati stalnu promjenu metra, skala, tonaliteta… Na prvi dojam zvuči prilično konfuzno, kaotično, ali, ja baš tu kaotičnost i volim, i prilično me inspirira. Njezin rad je hrabar i mene kao autora ohrabruje”.Zanima me kako gleda Rambo iz svoje recentne proročke sudbine, imamo li inflaciju proroka na našim balkanoidnim prostranstvima?- Svaka javna ličnost u sebi potajno gaji želju da bude prorok. To je samo po sebi jasno. Ni ja nisam od tog operiran – priznaje. “Pa je ovo odlična prilika da se s ironijom odnosim prema tom patološkom sindromu koji, kao što rekoh, čuči u svakom tko se bavi javnim poslom.”
Okrutna bajka
Opera “Dve glave i devojka” žanrovski je određena kao komična bajka, ali nije li legenda na kojoj se temelji prilično okrutna, tu si ljubavnici doslovce režu glave?- Da, slažem se. Nimalo ne djeluje komično gledati na sceni odrubljivanje glava pa ponovno spajanje s tijelima – potvrđuje Rambo. “Utoliko je ovo djelo provokativnije i apsurdnije. Djela u kojima je sve jasno, očekivano, simetrično i lijepo, zapravo su kič, drago mi je da sudjelujem u nečemu što je daleko od toga.”
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.