Inovativni sistem kompanije Parkwind je stavljen u funkciju na njenoj vjetroelektrani Nobelwind, čime je omogućeno plovilima da direktno koriste lokalno proizvedenu “zelenu” energiju. Kompanija tvrdi da metoda omogućava brodovima da se povežu na liniju za punjenje te da ostanu stacionarni dok se pune uprkos morskim strujama.
“Koristeći obnovljivu električnu energiju iz lokalnog izvora, mi nastavljamo podržavati našu misiju proizvodnje čiste energije, dok marljivo minimiziramo svoj ekološki otisak”, saopćeno je iz Parkwinda.
MJR, firma za napajanje i automatizaciju sa sjedištem u Velikoj Britaniji, razvila je tehnologiju u partnerstvu s Parkwindom te su je zajednički integrisali i implementirali.
Sistem punjenja je postavljen na Parkwindovom trećem projektu energije vjetra na moru, a to je Nobelwind udaljen 47 kilometara od belgijske obale na Sjevernom moru. Objekt ima 50 instaliranih turbina raspoređenih na 19,8 km2 te električnom energijom napaja oko 190.000 domova.
Korištenjem krana, sistem je podignut u module nakon što je transportovan brodom za transport posade (CTV) od pristaništa do priobalne podstanice. Sastavljen je, spojen i uključen u podstanici za manje od dva dana.
Prema kompaniji, sigurnom isporukom energije CVT-u iz vjetroelektrane na moru koja je potpuno operativna, obavljeno je uspješno testiranje te je postavljen svjetski rekord.
Također, obavljena su opsežna testiranja u pogledu operativne efikasnosti sistema te kompanija tvrdi da su ostvarene očigledne prednosti. Sistem nudi jednostavan, brz i siguran proces povezivanja i isključivanja bez upotrebe ruku, čime se eliminiše potreba za ručnim rukovanjem. Slobodno plutajuća struktura također nudi efikasnu kontrolu napetosti, upravljanje lančanom mrežom i privez na jednoj tački.
Parkwind tvrdi da sistem također prati kretanje plovila pružajući pouzdanu zaštitu od preopterećenja te automatsko i manuelno otpuštanje u nuždi. Sistem se može oporaviti i ponovo povezati bez oštećenja konektora ili potrebe za čišenjem, sušenjem ili remontom.
“Posvećeni smo tome da sve naše aktivnosti učinimo što održivijim i ovo je veoma važna promjena za naša plovila za održavanje, koja sada mogu pristupiti zelenoj energiji direktno iz naših vjetroturbina dok obavljaju svoj posao”, izjavio je Kristof Verlinden iz kompanija Parkwind.
Sistem je dizajniran da podrži punjenje CTV plovila snagom do 2MW, kao i SOV (Service Operation Vessel) plovila snagom do 8 MW. Također, može osigurati “morsku” energiju za konvencionalna plovila, čime se značajno smanjuju emisije njihovih dizelskih generatora.
Iz Parkwinda tvrde da se sistem izdvaja kao najisplativiji, najprikladniji i najpouzdaniji način za napajanje i punjenje na moru. Eliminiše potrebu za privezom te ne zahtijeva dinamične podmorske “pupčane” cijevi.
Držeći svu osjetljivu opremu izvan zone prskanja ili dinamičnog okruženja, sistem osigurava da sve komponente ostanu lako dostupne za održavanje. Osim toga, odsustvo specijalnih plovila za održavanje dodatno unapređuje njegovu praktičnost i efikasnost.
Prema tvrdnjama zvaničnika kompanije, sveobuhvatni pristup ne samo da minimizira utjecaj na okoliš, nego i pojednostavljuje operacije čineći ga revolucionarnim razvojem u opskrbi električnom energijom s mora i punjenju plovila.
MJR planira integrisati saznanja s testiranja u prvi komercijalni offshore sistem naplate, koji će biti isporučen u prvom kvartalu 2025. godine.
Visoko.co.ba/Klix.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.