Goodyear guma budućnosti namijenjena je električnim vozilima i ima sposobnost da sama obnavlja gazni sloj kada se previše istroši i kada guma više nije sigurna za upotrebu.
Kako bi pomogao vozačima da izbjegnu čekanje na promjene guma, Goodyear je predstavio novi intrigantan koncept pod nazivom reCharge, a riječ je o gumama koje mogu same obnavljati gazni sloj.
U centru gume nalazi se kapsula koje sadrži tečnu smjesu obnovljivih materijala. Putem sistema cijevi, tečnost se kreće od središta prema spoljnoj strani gume, popunjava gazni sloj na površini gdje se suši i postaje čvrsta gradeći ponovo njihovu strukturu. To praktično znači da gume nikada neće biti ćelave. Ipak, ako ove gume postanu stvarnost, moraće se naručivati zamjenske tečnosti.
Iz Goodyeara kažu da će vremenski rok zamjene kapsule zavisiti od brzine trošenja gazišta, na šta utiču razni faktori, kao što su različiti obrasci i načini vožnje, učestalost korištenja vozila, kao i koliko daleko se vozi, navodi “Popular Mechanics”.
Zato u gumi postoje senzori koji mogu izračunati procenat trošenja gume i upozoriti korisnika na vrijeme kada je potrebna zamjena kapsule.
“Kada se površina gaznog sloja istroši i potrebna je dopuna, pritisak u sistemu opada”, objašnjava Dog Grasian iz kompanije Goodyear.
To omogućava da se tečnost iz kapsule oslobodi i da kroz sistem cijevi dođe do spoljašnjeg dijela gume. Kako se gazni sloj obnavlja, ponovo se uspostavlja ravnoteža pritiska, što zaustavlja dotok tečne smjese.
Kako bi se gazni sloj dodatno ojačao, u tečnu smjesu za njihovo punjenje ugrađena su specijalna vlakna inspirisana paukovom svilom – ultra čvrstom supstancom koja je jača od čelika, a fleksibilnija od gumene trake. Podršku spoljašnjem dijelu gume čini pneumatski okvir što, prema navodima Goodyeara, eliminiše mogućnost da se guma ispumpa ili probuši.
Goodyear navodi da se tečna smjesa može prilagoditi individualnim navikama vozača, kroz profil vozača koji pokreće vještačka inteligencija i koji će prikupljati podatke o vozačevim navikama. Mogu se izabrati različite smjese u zavisnosti od klime, uslova na putu ili načinu na koji vozač želi putovati, od vožnje autoputem do možda čak i off-roada.
Visoko.co.ba/nezavisne.com
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.