Prebroditi postpraznični stres – kako da povratak u svakodnevicu bude lakši

Prebroditi postpraznični stres – kako da povratak u svakodnevicu bude lakši

Svjetlucava dekoracija, novogodišnje želje, šljokice i sjaj novih planova i ideja – sezona praznika je uvijek u znaku velikih očekivanja. Premda sve djeluje ili bi bar trebalo biti kao u nekom filmu, doba praznika nam nerijetko prođe u iscrpljujućem nizu fizičkih i emocionalnih zahtjeva.

Umjesto veselog raspoloženja i elana, poslije dočeka Nove godine se osjećamo umorno, loše i pod stresom. Ako je i vas izmorila panika oko kupovine poklona, pripremanja trpeze ili jednostavno cijele gužve, onda je vrijeme da preduzmete korake za uklanjanje stresa.

Pripremili smo nekoliko korisnih savjeta koji će vam pomoći da dovedete tijelo i um u ravnotežu, ostanete zdravi i razvijete dobre navike za brigu o sebi. Riješite se postprazničnog stresa i povratak u svakodnevicu će biti lakši.

Ugodite sebi

Novogodišnja euforija je prošla, završili ste sa svim proslavama i zabavama, možda ste se vratili s prazničnog putovanja i sada djeluje teško vratiti se na posao i obavezama. Osjećate se uskraćeno i nelagodno, a ljetnji odmor je tako daleko. Jedan od sigurnih načina da se oslobodite stresa i pritiska jeste da ugodite sebi.

Ugađanje može biti neka sitnica poput čitanja romana desetak minuta u prijevozu do posla ili „veći“ poduhvat kao što je cjelodnevni boravak u spa centru. Pronađite šta je to što vam istinski prija i udovoljite sebi. Opuštajući tretmani i masaže eleminisaće postpraznični stres i napuniti vas energijom za nove radne dane. Možete zatražiti lice za čišćenje i hidrataciju kože, ili tretman za cijelo tijelo koji uključuje nanošenje blata i bilja. Iskoristite pogodnosti spa centra kao što su hidromasažne kade ili tople saune ili odite na manikir.

Naravno, možete napraviti i u svom kupatilu oazu opuštanja. Mirišljava kupka, čaša vina, svijeće i relax muzika su dobar početak. Meki bade mantili nakon kupanja pružaju poseban komfor damama, pa možete tako umotane da pogledate omiljeni film ili seriju.

Izdvojite dan za digitalni detox

Odložite svoje uređaje na nekoliko sati ili ako je to moguće – čitav dan. Plavo svijetlo koje emituju digitalni uređaji kao što su telefon, tablet ili laptop umara vaše oči. Za bolji san, izbjegavajte korištenje uređaja dva sata prije spavanja.

Također, normalno je da tijekom praznika ljudi dijele na društvenim mrežama fotografije s okupljanja i proslava. Ako su vam Fejsbuk ili Instagram preplavljeni sretnim objavama i vrhunskim selfijima, možete se u nekom trenutku osjećati usamljeno i tužno (čak i ako ste i sami podijelili slike sa svojim prijateljima). Dalje, to može pojačati anksiozne (ili čak depresivne) misli, pa korištenje interneta treba da svedete na minimum ili napravite vikend pauzu od društvenih mreža.

Izađite napolje u prirodu ili najbliži park. Pauzu za ručak provedite na suncu. Mnogo bolje ćete osjećati nego kad ste cijeli dan unutra.

Šetajte – svakog dana

Dugo sjedenje za računarom nakon nekoliko dana čašćavanja prazničnim delikatesama mogu vas učiniti usporenim i bez energije. Stoga izdvojite svakodnevno nekoliko minuta za šetnju. Početak godine je sjajno vrijeme da uvedete neke nove zdrave životne navike poput vježbanja. Prijavite se za trening pilatesa, joge ili fitnesa.

Krećite se na način koji vas čini srećnim, bilo da je to obična šetnja prirodom, trčanje stazom ili ples po kuhinji dok perete sudove. Jednom kada pokrenete svoje tijelo dobićete snagu i elan, a stres i nervoza nestaju iz vašeg života.

Legnite ranije

Praznične proslave i druženja jesu zabavni, ali sasvim izvjesno utječu na to kako spavamo. Ako poslije zabava ne možete da povratite svoju rutinu spavanja u normalu ili se borite s nesanicom, to može dodatno da pojača stres. Nedostatak sna može utjecati i na hormonalni status i memoriju i sve u svemu učiniti da se osjećate loše i nespremno za nove radne zadatke i svakodnevne obaveze.

Pokušajte da legnete rano – najkasnije do 22h. Čak i samo deset minuta dodatnog sna dnevno može biti blagodat za vaše zdravlje. Poželjno je da napravite umirujuću spavaću sobu. Treba vam dobar dušek, mekana posteljina, toplo ćebe i udobna pidžama. Već nakon par dana primijetićete razliku u raspoloženju. 

Pazite na ishranu

Ako ste se ugojili tijekom praznika, možda biste željeli da promijenite plan ishrane ili da se vratite svom uobičajenom planu kako biste izgubili nekoliko kilograma ili se osjećali manje naduto. Možda ste tijekom praznika konzumirali mnogo loših ugljenih hidrata kao što su kolači i alkohol. Vrijeme je da pređete na svježe voće i povrće. Dajte svom tijelu pravo gorivo – hranljive materije, vodu. Prestanite da se zatrpavate nezdravim grickalicama, šećerima i kofeinom i uporno opterećujete centralni nervni sistem.

Laganija hrana doći će kao pravo rasterećenje i za probavni sistem, a zdrav jelovnik udružen s fizičkom aktivnošću definitivno će imati pozitivan utjecaj na vaše fizičko i mentalno zdravlje.

Pridržavajte se redovnog rasporeda

Možda ste imali loš dnevni i nedjeljni raspored tijekom praznika jer ste bili zauzeti kupovinom i prazničnim aktivnostima, ali u januaru možete ponovo da počnete da održavate redovan raspored. Uspostavite dobru dnevnu rutinu obaveza i aktivnosti i držite je se čvrsto. Kada imate raspored pred sobom i s uspjehom završavate sve zaplanirano, stječete utisak da ponovo preuzimate kontrolu nad svojim životom.

Da biste se osjećali najbolje, idite u krevet u isto vrijeme svake noći i budite se u isto vrijeme svako jutro. Napravite jutarnju i večernju rutinu koja vam odgovara. Čitanje pred spavanje, meditacija, vođenje dnevnika zahvalnosti ili jednostavno zapisivanje svega što ste doživjeli ili što treba da uradite samo su neke od tehnika koje pomažu da se osjećate ljepše.

Ako svakog dana brinete o sebi, sprovodite rutinu njege, spavate i vježbate na dobrom ste putu da ispratite postpraznični stres i nelagodnost iz svog života. Ne zaboravite, zaslužujete da se osjećate smireno, zahvalno i da ispunite svoju dušu ljubavlju, mirom i izobiljem.

Srbijanka Stanković
visoko.ba