BiHNovalić: Tunel Prenj određuje rok za završetak Koridora Vc

Novalić: Tunel Prenj određuje rok za završetak Koridora Vc

Federalni premijer Fadil Novalić izjavio je danas u Sarajevu da bi jedna cijev tunela Prenj sa pristupnim dionicama mogla biti završena za sedam godina.

Na naučno-stručnom skupu o tunelu Prenj “Izazovi građenja”, a koji se održava u Sarajevu, Novalić je naveo da to određuje i rok za završetak čitavog Koridora Vc, jer su ostale dionice, kako je dodao, mnogo lakše za gradnju.

Premijer FBiH je istaknuo da planina Prenj predstavlja najveću prirodnu prepreku na Koridoru Vc i da bi taj tunel dužine 10 km bio deveti najduži u Evropi.

– Zato smo organizirali ovaj skup sa priznatim stručnjacima iz Austrije i Švicarske kako bi nam ukazali na opasnosti i prednosti koje možemo iskoristiti pri iskopu tunela – rekao je Novalić.

Pojasnio je da bi za početak bila građena jedna cijev tunela i druga tehnička cijev, te da građanima duguju objašnjenje zašto su radovi na Koridoru usporili iako naplaćuju akcize, a, kako kaže,  razlog je zahtjevnost preostalih dionica.

Precizirao je da su sredstva za izgradnju već osigurana od Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke za pristupnu dionicu od Ovčara do Konjica – 170 miliona eura, za sam tunel koji s jednom cijevi košta 240 miliona eura, te za dionicu od tunela do Vrapčića još 170 miliona eura.

– Dionica bi bila funkcionalna uz dodatak poddionice Mostar-sjever što bi ukupno koštalo 820 miliona eura i postoji zatvorena finansijska konstrukcija između EBRD-a, EIB-a, a i bh. banke bi osigurale 450 miliona KM – pojasnio je Novalić.

Naglasio je da je izgradnja infrastrukture važna jer BiH spašava od recesije koja već zahvata Evropu, budući da je 92 posto materijala za izgradnju autoputa iz domaćih izvora, a jedno radno mjesto na izgradnji autoputa generiše još 2-3 u drugim sektorima.

Premijer Novalić također naglašava  da bi izgradnja te dionice značajno poboljšala saobraćajnu prohodnost BiH jer bi put od Sarajeva i Mostara mogao trajati manje od sata, a međunarodni koridor bi privukao promet putnika i roba od Budimpešte prema Jadranu.

Branković: Tunel Prenj kvalitetnije pozicionira BiH u evropske tokove

Profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu Nedžad Branković izjavio je da je tunel Prenj u tehničkom, investicionom i građevinskom smislu jedan od najvećih izazova pred kojima se nalazi naše društvo.

Branković je podsjetio da smo sa našim tehničkim, inžinjerskim kapacitetima i znanjima i građevinskom operativom zadnji veliki objekat, dakle tunel, izgradili početkom ’90-tih godina prošlog vijeka. Bio je to tunel Križevići na pruzi Tuzla – Zvornik, dužine oko pet kilometara. Napomenuo je da je željeznički tunel u profilu i opremi jedostavniji od autocestovnog profila, te da smo tada imali kapacitete i znanja da svojim  potencijalima izgradimo takav kompleksan objekat.

– U fazi građenja tog objekta desio se incident kakav se rijetko dešava u tunelogradnji kada je došlo do eksplozije metana i nanesena je šteta. To sve govori da, koliko god smo sigurni u svoja znanja, trebamo imati karaktera i kapaciteta da čujemo iskustva iz prijateljskih država od eminentnih eksperata koje je danas okupio naučno-stručni skup posvećen izazovima izgradnje tunela Prenj na autoputu Koridora Vc – dodao je Branković.

Naglasio je ulogu naučne i stručne zajednice, donosioca ovakvih kapitalih odluka, kao i  implementatora ovakvih projekata, da se postigne najkvaliteniji omjer utroška investicionih sredstava i efekata koje trebamo dobiti građenjem takvog objekta.

–  Ovaj projekt osim što pothranjuje godišnji GDP, on kvalitetnije pozicionira našu državu BiH u mreži transportnih tokova ovog dijela Evrope. Također, povećava konkrentnost luke Ploče jer je najveći dio roba u tranzitu, koji ustvari donose najviše prihoda našoj društvenoj zajednici, generiran na relaciji koridora od  Ploča do Budimpešte. To su neki od benefita koji se očekuju, ali da bi došli u tu fazu moramo biti sigurni da ćemo izgraditi po troškovima optimalan i po karakteru korištenja veoma  konkurentan objekat, te da se novac koji je odobren,  sa puno odgovornisti  i najviše efekata uloži i dobijemo najkvalitetniji objekat – kazao je Braković.

Naučno-stručni skup o izazovima građenja tunela Prenj na Koridoru Vc održava se danas u Sarajevu u organizaciji Građevinskogg fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu, a implementator skupa je  Udruženje inženjera geotehničara u Bosni i Hercegovini.

federalna.ba/visoko.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE