Novi zakon norveškog Ministarstva za djecu i porodična pitanja zahtijeva od influensera i oglašivača da naglase koje fotografije objavljene na društvenim mrežama su retuširane. Pokušavaju se suzbiti nerealni ideali ljepote.
Zakon je usvojen početkom ovog mjeseca. Fotografije na kojima je promijenjena veličina nekog dijela tijela ili struktura kože modela morat će sadržati etiketu koju je osmislio Ministarstvo za djecu i porodična pitanja. Dakle, ovo podrazumijeva da su smanjivanje struka, povećavanje usana ili “crtanje” nepoželjni.
Ovo će utjecati samo na fotografije koje se koriste u promotivne svrhe. Međutim, zakon uključuje i fotografije koje dijele poznate ličnosti, odnosno influenseri na platformama kao što su Instagram, TikTok, Facebook, Snapchat i Twitter. Drugim riječima, “pogođeni” su oni postovi od kojih influenseri zarađuju.
Ovo nije prvi put da su poduzete mjere protiv nerealnih ideala ljepote. Getty Images je iz svoje baze izbacio retuširane fotografije. Francuska je 2017. godine uvela zakon koji modnim časopisima zabranjuje da objavljuju pomentu vrstu fotografija.
“Ovaj zakon je jedna od mjera protiv lažne ljepote. Nadamo se da ćemo dati značajan doprinos suzbijanju negativnog utjecaja koje oglašavanje ima na sve ljude, a naročito na djecu i mlade”, naveli su iz Ministarstva.
Visoko.co.ba/klix.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.