Japanski proizvođač objavio je fotografije i specifikacije nove Mazde3 za europsko tržište. Mazda je u Lisabonu održala europsku prezentaciju nove “trojke”. Novinarima su predstavljene obje verzije – limuzinska i hatchback sa 5 vrata, kao i gama motora za Europu koja se sastoji od jednog dizelaša i dva benzinca.
Novi, turbo-punjeni 1.8 litarski Skyactiv-D menja 1.5 i 2.2 litarske dizelaše iz prethodne generacije. Ovaj agregat proizvodi 116 KS pri 4.000 o/min i 270 Nm maksimalnog obrtnog momenta u rasponu 1.600-2.600 o/min.
Prosječna potrošnja dizela prema novom WLTP mjernom ciklusu iznosi 4,7 l/100 km, dok motor emituje 130 g CO2/km. Novi dizelaš opremljen je specijalnim katalizatorom azotnih oksida (NOx) za koji u Mazdi tvrde da značajno smanjuje emisiju ovih štetnih gasova.
Benzinsku ponudi nove “trojke” čine atmosferski Skyactiv-G 2.0 i tehnološki najnapredniji Mazdin motor, Skyactiv-X. Dvolitarski 4-cilindarski atmosferac isporučuje 122 KS pri 6.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment dostupan pri 4.000 o/min i dostiže 213 Nm.
Zahvaljujući Mazdinoj tehnologiji takozvanog “blagog hibrida” (M Hybrid 24V), ovaj benzinac ima nižu potrošnju, koja iznosi 6,0 l/100 km (prema WLTP ciklusu). Japanski proizvođač navodi da je smanjena i CO2 emisija (na 136 g/km), kao i emisija sitnih čestica.
Drugi benzinac u ponudi je Mazdin potpuno novi Skyactiv-X agregat. Riječ je o prvom komercijalnom benzinskom motoru na svijetu sa kompresionim paljenjem, koji je 2018. dobio dvije nagrade za tehničku inovaciju.
Skyactiv-X koristi varnicom kontrolisano kompresiono paljenje (SPCCI – SPark Control Compression Ignition), inovativni sistem koji je plod Mazdinog sopstvenog razvoja i omogućava glatki prelaz između paljenja varnicom uobičajene smjese vazduha i goriva i kompresionog paljenja izrazito siromašne smjese.
Na taj način kombinuje prednosti benzinskih motora (kao što su postizanje visokih brojeva obrtaja i čista emisija) i dizel motora (superioran odziv i ubrzanja pri niskim režimima uz nisku potrošnju goriva), poboljšavajući efikasnost i obrtni moment do 30% u odnosu na Mazdin prethodni benzinski motor Skyactiv-G, uz smanjenje prosječne potrošnje goriva za 20%.
Zanimljivo je da Mazda na prezentaciji u Portugalu nije otkrila specifikacije ovog motora, ali su one “procurile” početkom februara na zvaničnom slovačkom sajtu japanskog proizvođača.
Tako smo saznali da Skyactiv-X u novoj “trojci” proizvodi 180 KS (133 kW) i 222 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Potvrda ove informacije očekuje se početkom marta kada će Mazda3 imati europsku sajamsku premijeru na auto-salonu u Ženevi.
Inače, sva tri motora standardno su uparena sa 6-brzinskim manuelnim mjenjačem, dok je 6-stepeni automatik dostupan kao opcija. Osim toga, hatchback verzija pogonjena Skyactiv-X jedinicom bit će ponuđena i sa i-Activ AWD sistemom pogona na sva 4 točka.
Pogledajte promotivni video nove Mazde3 za evropsko tržište:
Visoko.co.ba/Federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.