SportNogometLegenda je s 29 godina odbacio nogomet, pa zaradio više od 100...

Legenda je s 29 godina odbacio nogomet, pa zaradio više od 100 milijuna eura

Najpopularniji i najbolji japanski nogometaš svih vremena, Hidetoshi Nakata, od nogometa se oprostio nakon SP-a 2006. sa samo 29 godina.

Nakata, koji je sakupio 77 nastupa za reprezentaciju te je 1997. i 1998. godine proglašavan nogometašem Azije, nakon SP-a u Francuskoj 1998. (Japan je u skupini igrao s Hrvatskom) postao je svjetska zvijezda i nakon tog Mundijala je došao u Serie A, u Perugiu.

Bio je prevelika klasa da bi se zadržao u tom klubu, pa je kasnije igrao još za Romu, Parmu, Bolognu i Fiorentinu, da bi posljednju sezonu proveo u engleskom prvoligašu Boltonu.

Kruna karijere mu je bila kad je s Tottijem, Batistutom i ostatkom slavne generacije Rome osvojio naslov prvaka Italije 2001., prvi za Vučicu nakon 18 godina.

Od tada pa sve do kraja karijere nakon Mundijala u Njemačkoj, Nakata je bio vjerojatno najpopularniji Japanac na svijetu. U svojoj državi je bio neka vrsta božanstva koje su u stopu pratile horde japanskih novinara. Upravo je ta popularnost bila na neki način razlog zbog kojeg se prerano umirovio i tom odlukom šokirao nogometni svijet. Razlog je bio sram zbog toga što je premalo znao o svojoj zemlji.

“U svakoj zemlji u kojoj sam igrao, ljudi su me pitali o Japanu, a ja im gotovo ništa nisam znao reći. Želio sam postati bolji Japanac i pokazati poštovanje prema svojoj zemlji. Otišao sam rano iz nje, ali shvatio sam tada da je vrijeme da se vratim”, rekao je Nakata tada za CNN.

Nakon što se umirovio, Nakata je postao neslužbeni ambasador Japana i obišao je cijelu državu kako bi što bolje upoznao njenu kulturu. Prije devet godina počeo se baviti biznisom koji mu je donio milijune. Naime, bacio se u proizvodnju sakea, tradicionalnog japanskog alkoholnog pića koje se radi od riže. Njegov brend sakea nosi jednostavno i elegantno ime, baš kakav je bio i kao igrač, ‘N’.

“Kad sam počeo svoj put, shvatio sam kulturu koja stoji iza našeg tradicionalnog pića sakea i naše industrije. Počeo sam shvaćati kvalitetu života, kvalitetu sakea i vrijednost ljudi koji stoje iza svega toga i cijele naše povijesti.”

Jedna boca ovog pića košta između dvije i tri tisuće eura, a proizvedeno ih je svega tisuću. Nakata tu nije stao, već se posvetio i proučavanju vina te je postao stručnjak za degustaciju, a uglavnom je svoje proizvode izvozio u Europu. Tu je zaradio milijune.

“U Japanu raste tržište piva jer mlađe generacije ne znaju toliko toga o sakeu. Više piju vino i pivo i potencijal za sake je nevjerojatan izvan Japana. Ipak, postoji među ljudima izvan Japana manjak informacija i edukacije oko ovog pića”, dodao je Nakata.

Nakata danas radi s više od 100 brendova širom svijeta kako bi promovirao sake. Započeo je i suradnju s globalnom kompanijom Nestle, koja je odlučila da sa slavnim nogometašem pokrene potpuno novi brend.

Počeli su proizvoditi Kit Kat čokoladice s okusom sakea i otvorili su poseban bar u Tokiju. Procjena je da je Nakata od ovog biznisa zaradio više od 100 milijuna eura. No tvrdi da ga pokreće strast, ne novac.

“Radim samo stvari prema kojima osjećam strast. To su nogomet, ovaj posao i naša kultura. Ne radim to zbog novca ni da bih postao popularan. Zbog toga ne gledam samo jesu li stvari uspješne ili ne”, zaključio je legendarni Japanac.

Index.hr / Visoko.co.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE