BiHKuda ide bh. voz: Željeznički saobraćaj u BiH ima perspektivu

Kuda ide bh. voz: Željeznički saobraćaj u BiH ima perspektivu

Kompanija GIKIL (Global Ispat Koksna Industrija) iz Lukavca, više od 90 posto svoje robe prevozi željeznicom. Sav transport ide preko Željeznica FBiH. U zavisnosti od kapaciteta kompanije, Željeznice FBiH imaju, ili nemaju posao.

Obnova pruge

-Da se ulaže u željeznice, ulaže se, ali nije dovoljno. Infrastruktura je ogromna i traži veća ulaganja nego što je to za cestovnu infrastrukturu -kaže Osman Lindov, profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu.

Iz Željeznica FBiH, kažu da su veliki dio ulaganja usmjerili na obnovu i rekonstrukciju pruge na koridoru Vc.

-Prošle godine, završeni su radovi na remontu pruge na dionici Bradina-Čapljina u dužini od 134 km, gdje je izvršena zamjena kompletnog gornjeg stroja pruge i izvršena sanacija objekata. Vrijednost ovih radova, iznosila je oko 70 miliona KM – rekla je Senka Račić iz Željeznica FBiH.

Pored ovog ulaganja, na dionici Konjic – Čapljina, izvršena je rekonstrukcija signalno-sigurnosnih postrojenja.

– Ove godine, započet je remont na preostalih 36 km pruge od Bradine do Sarajeva, čijim će završetkom pruga Sarajevo – Čapljina u cijeloj svojoj dužini od 170 km biti remontovana-potvrdila je Račić za Faktor.

Radovi na ovoj dionici bi trebali biti završeni do aprila naredne godine, a vrijednost radova je procijenjena na oko 25 miliona eura.

Transport rude

Profesor Lindov sa Saobraćajnog fakulteta, kaže da željeznički saobraćaj u BiH, generalno ima perspektivu.

– Jedino što vadi željeznicu u ovom momentu je transport rude, ili pojedini masovni transporti za koje je i namijenjena željeznica – kaže Lindov.

Sanle Prelić iz GIKIL-a, rekao je da kompanija očekuju da će ŽFBiH uskoro završiti remont na prugama, tako da kad proizvodnja u GIKIL-u bude u punom kapacitetu, ne bude problema oko dopreme sirovina i otpreme gotovih proizvoda.

Prugom do mora

BiH se nalazi na Panevropskom koridoru Vc (Ploče – Budimpešta), naslanja se na Panevropske koridore X (Salzburg –Solun) i Vb (Rijeka –Budimpešta), ima izlaz na Luku Ploče. Samim tim, luka je svojim položajem veoma važna za privredu BiH.


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE