PreporukaKornelije Kovač: Klasična muzika je moj nedosanjani san

Kornelije Kovač: Klasična muzika je moj nedosanjani san

Koncert je naslovljen po broju godina života u koje slavni kompozitor, pijanista i aranžer utkao neke od najljepših pjesama kroz različite periode njegove izuzetno bogate i kreativne karijere.

Novinari Tanjuga zatekli su Kovača u njegovom stanu u elitnom delu Beograda gdje im je otkrio kako mu je posebna čast što će njegove pjesme interpretirati i pjevači sa kojima nikada nije sarađivao i za koje nikada nije stvarao.

“Biće interesantno kako će Nikola Rokvić, mladi pjevač koji je počeo kao klasičan narodnjak, otpjevati legendarnu kompoziciju ‘April u Beogradu’. Biće takvih iznenađenja za publiku na sceni Narodnog pozorišta. Život za mene nije samo džez, nije ni samo rokenrol ili klasika… Život je sve i toga sam se držao u svojoj karijeri, a bogami biće tako i poslije 75”, kazao je Kornelije Bata Kovač.

Na specifičnoj proslavi Kovačevog rođendana Žarko Dančuo će da pjeva “Maestro i violina”, koju je pjevao Dragan Stojnić, Bisera Veletanlić “Zlatni dan” i “Milo moje”.

Biće tu i Saša Vasić, Dejan Cukić, Đorđe David, Željko Joksimović, a u planu koncerta su i dva dueta: Branislava Podrumac iz Pozorišta na Terazijama nastupiće na sceni zajedno sa Zoranom Šandorovim iz Novog Sada. Drugi duet izvode Dušan Svilar i mlada pjevačica i korepetitorka opere Narodnog pozorišta u Sarajevu, Aida Mušanović.

Slavni kompozitor kaže da je bilo perioda kada je samo komponovao vesele pjesme o nekim jednostavnim i pomalo infantilnim temama.

“Zum-ram, cigu-ligu…prošao sam kroz tu fazu i to je dio mog života baš kao i kada sam stvarao najznačajnije pjesme za najveće zvijezde. Bilo je mnogih koji su me kritikovali zbog te moje faze, ali šta ću im ja. Nisam mogao da komponujem samo pjesme kao što je ‘Put za istok'” kazao je Kovač.

Cijenjeni kompozitor je tokom stvaralačkog opusa prošao kroz različite žanrove, od sinfo-roka, klasičnog rokenrola, pa sve do šansone i soul i pop muzike. Za saradnju je uvijek birao ljude koji razumiju i vole muziku.

“Moj kriterijum je uvijek podrazumevao da ljudi sa kojima radim perfektan sluh. Dakle, da smo u prilici da se razumijemo oko kompozicije. Morali su da imaju odličnu intonaciju, raskošan opseg glasa, da umiju da se ponašaju na sceni… Nije bilo lahko ni meni ni njima, ali smo stvorili neke važne pjesme. Sve pjevače koji su pjevali moje pjesme naučio sam da ne mogu da gledaju u cipele dok su na sceni već da ponude srce publici. Da otvore dušu i pjevaju iz strasti. Drugog puta za uspjeh jednostavno nije bilo”, kazao je Kovač.

Kroz uspjeh velikih zvijezda jugoslovenske muzičke scene, Kornelije Bata Kovač mjerio je i svoj kompozitorski dar. “Bisera Veletanlić i Zdravko Čolić su nesumnjivo najznačajniji interpretatori pop muzike koji su pjevali moje pjesme. Uživao sam dok su ih moje pjesme čine slavnim. Bilo je i pjesama koje sam napravio, a da nisam vjerovao da će postati važne. ‘Ti si mi u krvi’ je klasičan primer za to. Nikada nisam govorio ljudima da će neka moja pjesma biti hit jer sam uživao u samom procesu nastajanja. Balade su uvijek dobro prolazile kod ženskog dijela publike, a sa druge strane neke legendarne pjesme koje je otpjevala Bisera Velentanlić postale su omiljene kod muških”, kazao je Kovač.

Prema njegovim riječima postoji jedna velika praznina vezana za muziku u njegovoj karijeri.

“Kada bih mogao da vratim ‘film’ sopstvenog života, sigurno bih više učio i usavršavao se u klasičnoj muzici. Orkestracija klasične muzike i pisanje klasičnih djela za mene ostaje nedosanjani san. Kada sam radio pjesme duže od četiri minuta uvijek me je imaginacija i kreacija vukla u klasiku. Nije bilo orkestracije na Muzičkoj akademiji u Sarajevu i to jednostavno nije bio dio mog života, za čim svakako žalim”, kazao je Kovač.

U moru nevjerovatno loše muzike koja se danas plasira sa televizije i iz radija, mladi ljudi teško pronalaze kvalitet. Kovač napominje da danas nije lahko biti mladi muzičar i kompozitor u Srbiji.

“Naslušali su se klinci svega, jer im je sve dostupno i ne ulazi im se u nešto što liči na nešto što su čuli. Da bi ušli u avangardu treba im znanje koje oni nemaju. Onda nemaju strpljenja da steknu znanje i prođu sve žanrove, da bi postigli neki autentični izraz. Mora da se krene od nule…od bluza na Misisipiju, pa sve do džeza da bi u nekom momentu talenat odredio nečiji izraz”, kazao je Kovač.

O Takmičenju za pjesmu Evrovizije slavni kompozitor nema neko naročito mišljenje jer se kako kaže sve pretvorilo u cirkus.

“Važnija je maska, koreografija, haljina…od pjesme i glasa. Ne može tako, nema smisla… Ako je fazon da neko uđe u haljinu sa bradom na licu i to postane platforma za pobjedu na muzičkom takmičenju, onda nema potreba da analiziramo šta se tu dešava”, kazao je Kovač.

O planovima za budućnost poslije 75. Kovač priča sa osmijehom jer upravo sprema mjuzikl koji se u njegovom kreativnom polju slaže od 1978. godine

“Napisao sam prvi čin i to ne po libretu ili scenariju nekog našeg dramaturga, već sam. Do kraja godine ću tačno znati kada će taj mjuzikl biti izveden u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu. Mjuzikl će govoriti o životu ruskog pjesnika Sergeja Jesenjina. Libreto će se odvijati samo po stihovima velikog pjesnika”, kazao je Kovač.

b92.net/visoko.ba

Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE