Površne i ishitrene mjere poput „par-nepar“ režima vožnje u Kantonu Sarajevo i veliki bunt javnosti koji je izazvao ovaj potez, ponovo su otvorili pitanje gradnje toplovoda Kakanj – Sarajevo u jednom, i Kakanj – Zenica u drugom smjeru. Toplovod bi, kako tvrde eksperti, drastično smanjio aerozagađenje koje je rak-rana Sarajeva i Zenice.
Smanjiti emisiju
Da je studija izvodljivosti ovog projekta završena, potvrdio je Ejub Džaferović, profesor na Mašinskom fakultetu u Sarajevu i koordinator izrade studije.
– Sada je na redu „Elektroprivreda BiH“, kao nosilac projekta. Oni sada trebaju raspisati tender za izradu idejnog projekta. Naša studija pokazala je ekonomsku i društvenu opravdanost gradnje toplovoda – kaže Džaferović.
Ukupni investicioni troškovi za gradnju toplovoda za snabdijevanje toplotnom energijom iz TE Kakanj područja do Sarajeva i glavni grad iznose 229.617.008 KM.
– Najbitnija je činjenica da se toplovod može graditi i bez Bloka 8! Imamo blokove pet i šest, koji su u funkciji i u potpunosti su kogeneracijski. Imamo i Blok 7, koji može isporučiti određenu količinu toplotne energije. Potrebno je izvršiti manje modifikacije na njemu, ali za njih ne treba puno vremena. Vremenom bi sve zamijenio Blok 8, s kojim bismo dobili 600 megavata toplotne energije. Sada imamo na raspolaganju 300 megavata. Toplovod se može graditi odmah, bez gradnje Bloka 8 – dodaje Džaferović.
Da je projekt stopiran, potvrdio je i Bajazit Jašarević (SDA), generalni direktor EPBiH. On je jučer kazao da je „splasnulo interesiranje“ za projekt nakon lokalnih izbora.
– Bavili smo se time, da prezentiramo projekt nivoima vlasti Kaknja, Visokog, Ilijaša, Sarajeva te Zeničko-dobojskog i Sarajevskog kantona. Tu imamo neki zastoj. Do lokalnih izbora vladalo je veliko interesovanje za ovaj projekt – kaže Jašarević.
Načelnik općine Kakanj je Nermin Mandra (SDA), Visokog Amra Babić, donedavna članica SDA, načelnik Ilijaša Akif Fazlić (SDA), premijer Zeničko-dobojskog kantona je Miralem Galijašević (SDA) i Kantona Sarajevo Elmedin Konaković (SDA), a premijer Federacije Fadil Novalić (SDA).
Ekonomska opravdanost
I Jašarević je ponovio ovaj da projekt ima svoju ekonomsku i društvenu opravdanost.
– Otvorila su se određena pitanja koja treba riješiti u okviru izrade idejnog projekta gradnje. U planu za 2017. uvrstili smo potrebna finansijska sredstva za izradu idejnog projekta. Sigurno treba sedam-osam mjeseci za njegovu izradu. Za to vrijeme Vlada KS, Vlada ZDK i gradovi između Sarajeva i Kaknja s Vladom Federacije trebaju razmotriti i usvojiti koncept finansiranja tog toplovoda – kaže Jašarević.
Svojevremeno je i Amer Jerlagić, nekadašnji generalni direktor EPBiH, upozoravao da gradnju toplovoda stopira plinski lobi.
– Nažalost, s njegovom gradnjom moglo se početi paralelno s gradnjom autoputa od Sarajeva prema Zenici, ali i sada se ta greška može ispraviti – kazao je Jerlagić.
Visoko.co.ba/Kaportal.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.