AutoKo je ko i ko je s kim? Najvažnije auto-grupacije na svijetu

Ko je ko i ko je s kim? Najvažnije auto-grupacije na svijetu

Neki od najvećih svjetskih proizvođača automobila imaju pod svojom kapom brojne brendove, pa je i onima koji prate auto-industriju ponekad teško da ih sve razvrstaju.

Početak ovog vijeka u auto-industriji je obielježilo ukrupnjavanje kapitala, a primjetno je i da su vlasnici nekih tradicionalno ukorenjenih zapadnjačkih brendova postale dalekoistočne kompanije, uglavnom iz Kine i Indije.

U svijetu trenutno dominira 10-12 velikih auto-grupacija, a njihova struktura može da bude zbunjujuća za ljude koji površno prate auto-industriji.

Upravo smo svjedoci još jednog udruživanja u automobilskoj industriji, nakon što su italijansko-američki FIAT Chrysler Automobiles (FCA) i francuska PSA grupa počeli proces spajanja u novog auto-giganta, za koji je saopšteno da će se zvati Stellantis.

Podsjećamo, FIAT Chrysler Automobiles (FCA) čine sljedeći brendovi: Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, FIAT, Alfa Romeo, FIAT Professional (privredna vozila), Lancia i Maserati, a ne treba zaboraviti ni Ferrari (koji je formalno finansijski odvojen, ali se suštinski smatra dijelom grupacije).

Sa druge strane, PSA grupa pod svojim okriljem ima: Peugeot, Citroen, DS (premijum automobilski brend) i brendove Opel/Vauxhall (kupljeni od General Motorsa 2017.)

Pored ove dvije grupacije, koje će uskoro biti spojene u jednu, u svijetu trenutno dominira desetak velikih automobilskih alijansi, a njihova struktura izgleda ovako:

*BMW grupa, koja se sastoji od brendova: BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad (motocikli)

*Daimler-Benz AG: Mercedes-Benz, Smart, Mercedes-Benz Trucks (kamioni), Freightliner (proizvođač šlepera), Fuso (kamioni), Western Star (šleperi), Bharatbenz (Indija, komercijalna vozila), Mercedes-Benz Vans (laka privredna vozila), Mercedes-Benz Buses (autobusi), Setra (autobusi), Thomas Built (školski autobusi)

*General Motors: Autobaojun (kineski proizvođač automobila), Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Holden (proizvođač vozila za tržišta Australije i Novog Zelanda, koji će prema najavama biti ugašen 2021.), Jiefang (kineski proizvođač komercijalnih vozila), Wuling (kineski proizvođač automobila)

*Ford Motor Company: Ford, Lincoln

*Honda Motor Company: Honda, Acura, Honda Powersports (motocikli, ATV-ovi, plovila i druga transportna sredstva)

*Hyundai Motor Company: Hyundai, Kia, Genesis (premijum automobilski brend)

*Renault-Nissan-Mitsubishi: Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Alpine (sportski automobili), Infiniti (premijum automobilski brend), Datsun (niskobudžetna vozila za brzo rastuća tržišta, kojoj preti gašenje zbog rezanja troškova grupacije), Lada, Renault-Samsung (korejski brend), Venucia (kineski brend)

*Tata grupa (Indija): Tata, Land Rover, Jaguar, Tata Daewoo (komercijalna vozila)

*Toyota grupa: Toyota, Lexus, Hino (komercijalna vozila), Daihatsu

*Volkswagen grupa: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, MAN (kamioni), Scania (kamioni), Volkswagen komercijalna vozila, Ducati (motocikli)

*Zhejiang Geely (Kina): Geely Auto, Volvo, Lotus, Proton (malezijski brend), London EV Company (bivša London Taxi Company, proizvođač taksi vozila), Polestar (automobili visokih performansi, električni automobili), Lynk & Co (kineski novoosnovani brend specijalizovan za premijum električne automobile), Yuan Cheng Auto (komecijalna vozila), Terrafugia (kompanija za proizvodnju “letećih automobila”).

Pored ovih auto-giganata, još uvijek uspjevaju da opstanu i neki manji “igrači”, koji često sarađuju sa velikim na polju mehanike i motorizacije vozila, kako bi uštedeli na troškovima razvoja i proizvodnje.

Među njima su i tri japanska proizvođača – Mazda, Subaru i Suzuki, zatim, američki proizvođač električnih automobila u usponu, kompanija Tesla, ali i neki manji proizvođači luksuznih sportskih automobila, kao što su britanski Aston Martin i McLaren.

 

Visoko.co.ba/federalna.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE