Iako je Federalna vlada još u junu ove godine, na svojoj 59. sjednici dala saglasnost za nabavku softvera za kontrolu korištenja službenih automobila i zadužila Federalno ministarstvo finansija da za to predvidi sredstva, do danas softver nije nabavljen.
U Službi za zajedničke poslove FBiH kažu kako je pokrenuta procedura prikupljanja tehničke dokumentacije.
Trošenje goriva
– Po osnovu zaključka Vlade Federacije BiH od 1. septembra ove godine, Služba za zajedničke poslove organa i tijela FBiH pokrenula je proceduru prikupljanja tehničke dokumentacije koja je još u toku. Potrebna je za provođenje postupka javne nabavke softvera za praćenje korištenja službenih motornih vozila. Do realizacije će doći nakon provedenog postupka, a u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine – stoji u odgovoru Davorina Koraća, direktora Službe za zajedničke poslove FBiH.
Nismo dobili odgovor da li bi se spomenutom aplikacijom stalo ukraj negativnoj praksi da se vrlo često službena vozila, nakon završetka radnog vremena, koriste u privatne svrhe. Nije nam odgovoreno ni koliko često ministri imaju prava tražiti obnovu voznog parka.
Podsjećanja radi, Vlada FBiH se odlučila na nabavku softvera, praćenje vozača putem aplikacije NFC uređaja, koji je pandan GPS-u, kako bi se smanjilo kretanje vozila do 20 posto, a time i troškovi za gorivo, servisiranje vozila.
Česte popravke
Izvještaj Ureda za reviziju institucija u FBiH pokazao je da je za gorivo i održavanje vozila potrošeno 2.876.974 KM. Od toga, za gorivo 1.848.986 KM, a za održavanje vozila 1.027.988 KM u prošloj godini. Navedeno je da se Uredba o uvjetima i načinu korištenja službenih putničkih vozila u organima uprave u FBiH i interni pravilnici nisu dosljedno primjenjivali u dijelu evidencije o korištenju vozila nakon radnog vremena, parkiranja na predviđeno mjesto, relaciji kretanja, datumu polaska i dolaska, utrošenom gorivu. Nema ni kontrole i opravdanosti čestih popravki na pojedinim vozilima.
Vozni park organa uprave koja ima 64 institucije FBiH, čine 882 vozila, od čega 837 putničkih i kombija i 45 ostalih. Prosječna starost voznog parka je 9 godina i sedam mjeseci. E. DUVNJAK-ŠALAKA
Kontrolira se kretanje, utrošak goriva…
O prednostima satelitskog praćenja vozila, odnosno, putem GPS-a i sličnih aplikacija, razgovarali smo i sa uposlenicima jedne od firmi specijaliziranih za ovu oblast iz Banje Luke.
-Jedini način da se stane ukraj nesavjesnom korištenju vozila u javnim institucijama jeste GPS uređaj. Sa osnovnim uređajem kontrolirate kretanje vozila, zaustavljanje, a sa naprednim i kontrolu potrošnje goriva, odnosno, da li ima istakanja goriva iz vozila. Ima i opcija kretanja van radnog vremena. Sve se vidi putem softvera koji je web orijentiran – objasnili su nam u firmi SATWORK.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.