O uslovima studiranja na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Zenici razgovarali smo sa Tarikom Hasanicom, predsjednikom Unije studenata Ekonomskog fakulteta UNZE.
- Zašto je Vaš izbor bio Ekonomski fakultet UNZE? – Postoji više faktora koji su doprinjeli odluci da upišem Ekonomski fakultet Univerziteta u Zenici, počevši od činjenice da sam oduvijek uživao u rješavanju problema, kako matematičkih, tako i drugih. Ekonomija, po prirodi svog izučavanja, se oduvijek bavila što svakodnevnim dešavanjima, tako i historijski i civilizacijski bitnim pitanjima. Sama pomisao da loše stvoren ekonomski sistem može dovesti državu u propast, a podjednako tako, dobro osmišljen ekonomski sistem može prouzrokovati procvat društva, mi je govorilo da moram razumjeti u kakvom okruženju se nalazim, i kako mogu doprinjeti poboljšanju istog. Ekonomski fakultet Univerziteta u Zenici mi je nudio sve to, i više.
- Kako ste se informisali o uvjetima i pojedinostima studiranja na EF UNZE prije konačne odluke da upišete ovaj fakutet? – Imajući u vidu da je većina informacija o fakultetima Univerziteta u Zenici dostupna putem oficijelnih stranica, tu je i započela moja potraga za pravim fakultetom. Uveliko je pomoglo što je Univerzitet u saradnji sa Unijom studenata svake godine organizovao projekat pod nazivom “Dani otvorenih vrata” kroz koji se pozivaju učenici srednjih škola da posjete prostorije fakulteta i porazgovaraju sa trenutnim studentima, a i osobljem fakulteta. Tu naravno u igru dolaze i socijalne mreže, te razgovori i sa prijateljima i poznanicima, što mi je pomoglo da stvorim kompletniju sliku o uvjetima, pojedinostima i sadržaju studijskih programa na Ekonomskom fakultetu.
- Kako ocjenjujete uvjete studiranja na EF UNZE? – Od prvog dana studiranja do danas, uvjeti studiranja na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Zenici su se samo poboljšavali. Od stalne modernizacije nastavnog plana i programa, uvođenja novih predmeta i sadržaja, renoviranja zgrade Ekonomskog fakulteta i uvođenja opreme koja dolikuje digitalnom dobu u kojem živimo, pa sve do napora menadžmenta fakulteta i Univerziteta da omogući što više kvalitetnih partnerstava i saradnji, i mogućnosti usavršavanja, osjećam da me Ekonomski fakultet pripremio za sve naredne izazove, ne samo poslovne nego i životne. Omogućeno mi je bilo da u isto vrijeme budem kreativan i domišljat, a i da ponekad postavljam naivna pitanja, da budem student u pravom smislu te riječi, a ujedno i da me se posmatra kao ozbiljnu osobu koja preuzima veliku odgovornost na sebe.
- Kako ocjenjujete kvalitet predavanja profesora? – Rekao bih da je kvalitet predavanja izuzetno dobar. Način na koji profesori predaju studentima znanje su raznovrsni koliko i osobe koje predaju, ali metodološki govoreći, za svaki novi koncept se odvoji dovoljno vremena da se shvati, primjeni a zatim uvrsti u već naučeno gradivo. Ovakav način predavanja nalikuje izgradnji niza stepenica, svaka od svoje važnosti, koja na kraju dovodi do trenutka kada možemo imati savršen pregled problematike.
- Koliko Vama kao studentu znače predavanja stranih profesora, kao i dolazak kolega sa fakulteta iz drugih zemalja? – Predavanja stranih nastavnika su jedan od temelja same akademske zajednice. Svaki Univerzitet u svijetu bi morao da poziva strane nastavnike da održavaju predavanja. To je, bez iznimke, najbolji način da studenti saznaju o inovativnim, kontroverznim i domišljatim rješenjima koja dolaze iz drugih krajeva zemlje, regiona ili svijeta. Ekonomski problemi koji se dešavaju u jednoj državi su se neizbježno dešavala i u drugim državama. Ako želimo da razumijemo kako najbolje pristupiti rješavanju takvih problema, onda je to savršena prilika da naučimo na tim primjerima, da usvojimo ili primjenimo to znanje, i svakako da inoviramo i unapređujemo.
- Da li su vam omogućeni odlasci u druge zemlje kroz programe razmjene studenata? – Iskreno, ko god je došao na ideju razmjene studenata treba da dobije Nobelovu nagradu za mir. To je jedan od najvećih i najuspješnijih programa u okviru obrazovanja u ljudskoj historiji, i koji je neposredno spojio milione studenata iz svakog dijela svijeta i omogućio masovno naučno i kulturološko ispreplitanje. Univerzitet u Zenici, kao prvi akreditovani a zatim i reakreditovani Univerzitet u Bosni i Hercegovini, je međunarodno priznat Univerzitet, te nam je omogućena razmjena studenata širom Evrope a i izvan, putem Erasmus+, CEEPUS i Mevlana projekata razmjene studenata. Naši studenti su imali mogućnost da provode cijele semestre u toplim zemljama Portugala i Španije, pa preko Francuske, Holandije i Belgije, Njemačke, Litvanije, Estonije, do Turske i drugih zemalja.
- Da li ste tokom studiranja imali dodira sa praksom, odnosno da li ste imali priliku posjećivati kompanije u kojima rade ekonomisti? – Naravno da smo imali praksu, a i dodira sa kompanijama u kojim rade ekonomski stručnjaci. U svijetu poslovanja, znanje koje se steče na Ekonomskom fakultetu pokriva svaki aspekt života. Od mikro i makro ekonomije, do računovodstva i menadžmenta kompanijama, projektovanja ekonomskih modela i rješavanja kompleksnih problema, svaki student mora biti spreman i upoznat sa onim što nas čeka po završetku studija.
- Pandemija je promijenila mnogo toga, pa i način realizacije nastave. Da li ste zadovoljni reakcijom menadžmenta fakulteta po pitanju organiziranja online nastave? – Pandemija je prouzrokovala izazov za svaki mogući aspekt života, počevši od toga da je bio svojevrsni poduhvat pa i račune platiti. Ono što je iznenađujuće bilo jest što je menadžment fakulteta a i Univerziteta u Zenici jako brzo reagovao na ovaj izazov, a iznenađujuće je jer je ovo prvi put u našim životima, a i u životima naših roditelja, da se ovako brzo, i na globalnom nivou, desi tako darastična promjena u svakom aspektu naših života. Nije bilo presedana, niko se nije mogao pripremiti, a ipak, predavanja su se nastavila, studenti su nastavili da uče i vježbaju i da komuniciraju sa profesorima i asistentima. Daleko od toga da iz ovog iskustva ne možemo ništa naučiti, naravno da možemo, ali moramo i mi, studenti, imati razumjevanja da su neke stvari nove i iznenađujuće svima, i da je potrebno vremena za prilagođavanje.
- Po vašem mišljenju, zašto bi jedan mlad čovjek trebao odabrati upravo Ekonomski fakultet Univerziteta u Zenici? – Činjenica da je ekonomija stara koliko i ljudska civilizacija, od afričkih i mezopotamskih civilizacija, do metropola New Yorka i Tokya, svjedoči potrebi za ekonomistima, osobama koje će u moru informacija pronaći rješnja, i pomoću njih usmjeriti tok društva. Po mom iskustvu, a i iskustvu mojih kolega studenata, Ekonomski fakultet Univerziteta u Zenici omogućava savršenu kombinaciju kreativnosti, propitivanja i eksperimentisanja sa pružanjem znanja, usmjeravanja i preciznosti. Finalni produkt obrazovanja na ovom fakultetu je osoba koja je spremna da preuzme odgovornosti na sebe, i potkrijepi svoj rad znanjem, a da nikada u procesu ne izgubi osjećaj sebe, slobode razmišljanja i entuzijazma.
visoko.ba/direktno.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.