U proces kriznog komuniciranja trebali bi biti maksimalno uključeni autoriteti iz svijeta novinarstva i sa njima se trebaju kreirati priče. Zato zvanične institucije, krizni štabovi, eksperti za odnose sa javnostima i novinari u procesu informiranja trebaju kreirati plan komunikacije putem medija te da ključne poruke budu uključene u dnevne informacije.
Izjavio je to Feni ekspert u oblasti komunikacija i član Društva novinara BiH Nazif Hasanbegović, koji je radio na kreiranju i implementaciji raznih kriznih dokumenata poput strategije komunikacije u slučaju aviarne influence.
U slučaju koronavirusa kaže da se priča svela na “kupovanj2 toalet papira“, a najprije je važno da “građani razumiju potrebu zašto trebaju ostati u kuću“.
– Iako podaci govore da zaraženih od koronavirusa nema u Sarajevu, to ne znači da ih neće biti za pet dana – navodi Hasanbegović.
Smatra da zvaničnici u institucijama, ali i novinari trebaju prihvatiti da krizno komuniciranje uključuje i zajedničko kreiranje poželjnih tema i integriranih poruka kako bi kreirali ambijent, uticali na ponašanje i pomogli ljudima da prevladaju teškoće koje strah od virusa, tj bolesti donosi, ali i pomogli ljudima da savladaju osjećaj bespomoćnosti i anksioznost nametnute samoizolacije.
– Drugim riječima, u periodu krize, posebno u slučaju pandemije koronavirusa koji imamo sada, nije dovoljno pozivati novinare na etičke, profesionalne standarde i slično već treba zajednički definirati pravce medijske komunikacije i time olakšati i njima i medijima u kojima rade da kreiraju informacije od interesa. Pandemija koja je proglašena traži od nas angažman i treba da uključi lokalnu mobilizaciju ljudi izvan kontrole države – rekao je Hasanbegović.
Po njegovim riječima, potrebno je da budemo “svjesni da će život idućih dana i mjeseci često testirati našu solidarnost, spremnost na odricanje, saradnju i na neki način našu poniznost“.
– Specifikum trenutne situacije je neizvjesnost, mi ne znamo šta donosi vrijeme, sa druge strane nedostatak drugih dešavanja otvara prostor u medijima koji se po inerciji treba popuniti i sasvim je jasno da se u takvom ambijentu stvara mogućnost za kreiranje, prenošenje velikog broja informacija od onih koje zaista mogu koristiti građanima do spekulacija, izmišljenih vijesti o teorijama zavjere, o čudima koja pomažu u eliminaciji virusa, itd – kazao je Hasanbegović.
Također, nespornim smatra da u kriznim situacijama na komunikaciju i kreiranje priča utiču emocije i stoga “komunikacija u vremenu krize ni u kom slučaju ne bi trebala biti prepuštena slučaju, trenutku“.
– Ni u vremenu krize ne smijemo zaboraviti da mediji imaju veliku moć i najznačajniju ulogu u informiranju ljudi. Ne smijemo zaboraviti da mediji mogu utjecati na stavove i formiranje poželjnih ponašanja, da se putem kvalitetnih informacija može pomoći ljudima da se osjećaju manje bespomoćno i ugroženo – zaključio je za Fenu ekspert u oblasti komunikacija Nazif Hasanbegović.
Visoko.co.ba/Fena.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.