U Tuzlanskom kantonu digitalizacija je prepoznata kao izniman potencijal u procesu obrazovanja. Ona obuhvata sve nivoe obrazovanja, ali i obrazovanje odraslih kao i neformalno obrazovanje.
O tome koliko je do sada urađeno u ovoj oblasti kroz proces digitalizacije i koja je strategija za ubuduće, Mirela Čanović u emisiji Federacija danas razgovarala je sa stručnim savjetnikom u Pedagoškom zavodu Tuzlanskog Kantona Đulagom Hadžićem.
Digitalizacija je i u obrazovnom sistemu neminovnost. Dokle je Tuzlanski kanton došao na tom polju?
Sama informatizacija se odnosi na uvođenje informacionih sistema u predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje sa nekim dodatnim modulima kojima smo mi podržali provođenje eksternih matura, stručno usavršavanje zaposlenika iz ovih dijelova obrazovanja, zatim polaganje stručnih ispita, i prilično smo dobro uvezani, izgradili smo jednu dobru infrastrukturu.
Kad kažem infrastrukturu mislim na ljudske kadrove koji je osnov svega ovoga, ako ne budemo njih imali nećemo moći ništa uraditi, uvođenjem školskih administratora u svaku srednju, osnovnu školu i predškolsku ustanovu, što je značajno poboljšalo samo to provođenje.
I mi trenutno imamo vrlo visok nivo ažurnosti tih podataka i Ministarstvo i Pedagoški zavod, naravno i Vlada, mogu svakodnevno koristiti te podatke u svom planiranju, analizi.
Novitet je i aplikacija u oblasti saobraćaja. Koje su njene prednosti?
Imamo jedan dio informacionog sistema, dio koji će u potpunosti automatizirati dio vezan za saobraćajnu edukaciju koji provodi Ministarstvo obrazovanja.
Svi znamo da je to u suštini polaganje vozačkih ispita u kome će taj softver u potpunosti pokriti – od trenutka prijava polaganja vozačkih ispita, polaganja, dobijanja uvjerenja… U tom sistemu, vrlo je značajno naglasiti da će se povećati sigurnost dokumenata.
Znači, bit će bar kodovi, dokumenti će biti svi numerisani, Ministarstvo će izdavati te dokumente na kojima se to može printati, tako da sa tog aspekta konačno u ovim oblastima ćemo imati jednu sigurnost, jednu jedinstvenost, i možemo reći da su ti procesi zaista na visokom nivou.
Gdje smo na ovom planu u poređenju sa zemljama okruženja?
Ako poredimo BiH čitavu, vrlo smo daleko. Ako uzmemo kao uzorak Tuzlanski kanton, mi se možemo uporediti sa njima. Naravno da je Hrvatska tu značajno odskočila u tom dijelu.
Sa Srbijom se čak možemo poraditi, u nekim stvarima možda i imamo bolje rezultate.
Koji su naredni koraci kada je u pitanju digitalizacija obrazovnog sistema na području Tuzlanskog kantona?
Sljedeći korak je i uvođenje elektronskog dnevnika. Uvođenje elektronskog dnevnika traži prethodna ulaganja, a to je izgradnja infrastrukture.
Moram reći da nivo infrastrukture, kad kažem infrastrukture mislim na komunikacionu, nije još na zavidnom nivou i Ministarstvo je već odvojilo i planiralo određena sredstva, i do 2027. ta infrastruktura bi trebala da bude na određenom zadovoljavajućem nivou. Mi ćemo to uvoditi postepeno, pet škola, deset škola…
Visoko.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.