Google planira uložiti 150 miliona eura u unapređenje odnosa s evropskim medijskim kućama i već nailazi na pozitivne reakcije, objavila je u utorak ta multinacionalna tehnološka kompanija.

Novac će se distribuirati u iduće tri godine i biti namijenjen promociji digitalnog novinarstva. Osam medijskih kuća zasad je uključeno u projekt: njemački Frankfurter Allgemeine Zeitung i Die Zeit, britanski The Guardian i Financial Times, španjolski El Pais, francuski Les Echo, talijanska La Stampa i nizozemska mreža NRC, javljaju agencije.

Google planira i osnivanje radne grupe Digital News Initiative kojom će direktno razgovarati s predstavnicima medija. Njihova razmišljanja mogla bi dovesti do toga da Google promijeni vlastite proizvode poput portala Google News.

Inicijativa je otvorena i drugim medijima i bilo koji od njih može se prijaviti za korištenje novca iz Googleove fondacije za inovacije, uključujući portale i start-up medijske kompanije.

Prije ove objave Google i europske medijske tvrtke međusobno su se kritizirale. U nekoliko zemalja došlo je do rasprave o načinima na koji Google objavljuje sadržaje drugih medija na Google Newsu i u Googleovoj pretrazi.Mnogi mediji u Njemačkoj, primjerice, tražili su da im Google plati za to što objavljuje dijelove njihovih tekstova.