Lokalne TemeGimnazija “Visoko”: Edukativna i zabavna posjeta Mostaru

Gimnazija “Visoko”: Edukativna i zabavna posjeta Mostaru

U subotu, 29.4.2023. godine učenici Gimnazije “Visoko” su posjetili Mostar. Prvi razredi su obuhvaćeni reformom i zato smo donijeli odluku da ovu posjetu uradimo u sklopu kurikuralne reforme. Učenici su dobili zadatak da istraže šta je to napisano o ljepotama Mostara. Prva grupa je upoređivala dokumentarni i umjetnički tekst.

Tarih na Karađoz-begovoj džamiji govori nam ko je izgradio džamiju i vrijeme izgradnje. Nakon toga su učenici recitovali pjesmu Skendera Kulenovića “Tarih za Karđoz-begovu džamiju u Mostaru”.
Upoređivali smo dokumentarni i umjetnički tekst. Zaključili smo po čemu je pjesma umjetnost, a naučni tekst nije. Pjesnik i naučnik govore o istom, ali razlika među njima je kako oni govore, a ne o čemu govore.
Govorili smo o historiji Starog mosta ali i njegovim ljepotama. Učenici su na Starom mostu recitovali Medžazijeve stihove:
“Zašto se stas mostarskog mosta pogrbio?
Možda se i on zaljubio u neku dragu kamenog srca.

Iako vanjštinom izgleda kao duga
Tako je visok da ti cio svijet pokazuje
Zato su mu dali ime kompas svijeta.”
Divna pjesma o ljepoti mosta, a učenicima odličan primjer za stilsku figuru metaforu.
Zaključili smo da sve vrste umjetnosti, kao posebne ljudske djelatnosti, teže da oblikuju smislene cjeline koje zovemo umjetnička djela.
Ali to nije sve.
Matematika se nalazi svuda oko nas i to smo danas pokazali i dokazali
uočavajući primjenu matematike u arhitekturi.
Između ostalog učenici su imali priliku vidjeti fragmente nekih najpoznatijih građevina koje odlikuje matematika (stari most,parabolički lukovi,hiperboloidi,hiperbolički paraboloidi, magični kvadrati…ukrasi građevina koji su načinjeni kvadratima i trouglovima raznih boja).
Učenica Huseljić Ilhana provela nas je kroz jednu od najljepših džamija koju je osmislio arhitekt Mimar Sinan a osnovao Mehmed-beg Karađoz, pričajući nam o visini kupole,prelazu iz kvadratne osnove centralnog dijela u kružni,zatim četrnaestrostrane kamene munare koja je na postolju minareta urađena kao četrnaestostrana prizma.

Cilj naše posjete je skrenuti pažnju učenicima na primjenu matematike u svakodnevnom životu,što su imali priliku vidjeti na primjerima kroz arhitekturu u ovom divnom gradu.
Učenici su ovu veoma edukativnu i zanimljivu posjetu realizovali uz mentorstvo prof.Halide Zilić,prof.Raseme Sirćo i prof.Emina Bašića.

“Svijet je sačinjen od oblika koji su dijelovi sleđene nebeske muzike. Spoznaja otapa naše smrznuto stanje i oslobađa unutarnje melodije.”

Gimnazija “Visoko” / Visoko.co.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE