FTV o kupovini glasova i preuranjenoj kampanji: CIK-u podneseno 20 prijava zbog nepravilnosti

Na sceni trgovina biračkim odborima, kupovina glasova, predizborni spotovi koji šire nacionalnu mržnju, promocija stranaka i kandidata novcem građana. A predizborna kampanja, zvanično, još nije ni počela. Izborni plijen je vrijedan i primamljiv, pa je u ringu više od 400 političkih subjekata. Svi žele isto, ali pitanje je kome i čemu će služiti?

Petnaest milijardi maraka na godišnjem nivou. Više od četiri hiljade direktnih pozicija. A indirektnih više od dvadeset hiljada. Ovo je taj primamljivi plijen koji je privukao lovce na glasove. Fer izborne igre u BiH nema odavno. Sad je pitanje ko je bolji u krivolovu. Pa tako za glas se nudi od 50 do 100 maraka po glavi, prehrambeni paketi, stoka ili pak radno mjesto.

A sezona lova počela je mnogo ranije. Predizborne aktivnosti i nepravilnosti već su u punom cvatu. Konkurencija nikada veća. U pojedinim općinama broj stranaka na predstojećim izborima je čak utrostručen. U općini Doboj prijavljeno čak 85 stranaka.

– Osim ogromnog izbornog plijena veliki prostor otvara mogućnost izbornih manipulacija i prevara gdje konkretno postoji veliki broj fantomskih političkih subjekata, posebno nezavnisnih kandidata i novih političkih stranaka na lokalnom nivou koje nisu u službi toga da se bore za vlast nego su u službi manipulacije trgovine mjestima u biračkim odborima, što je zakonom zabranjena praksa – objašnjava Dario Jovanović, direktor Koalicije Pod lupom.

Mjesto više u biračkom odboru odlučuje u čiju korist će se brojati, dopisivati ili biti nevažeći glasovi. Kako su izborne krađe i nepravilnosti postale previše očigledne na dan izbora, one se pripremaju i realiziraju u sivoj zoni mjesecima prije. Sredstva se ne biraju, a svaki glas je bitan, pa ko ima više da ponudi.

– Naprimjer, u Bileći su se dodjeljivali steone junice ispred firme koja je u vlasništvu kandidata SNSD-a – navodi Ivana Korajlić, direktorica Transparency Internationala u BiH.

Preuranjena kampanja širom BIH, od koje nisu pošteđena ni djeca, oko dvije stotine javnih događaja u prethodnih mjesec dana iskorišteno je za promociju političkih stranaka i kandidata. A sve to plaćeno je novcem građana.

– Podnijeli smo oko 20 prijava CIK-u koje se odnose i na bliboarde. Tu stoje i SDA, SDS, HDZ, DF, SD i SNSD – kaže Korajlić.

I tako iz godine u godinu. Ni u ovoj predizbornoj kampanji nije izostala propaganda zasnovana na širenju nacionalne mržnje. Brojne prijave zloupotrebe su stigle na adresu CIK-a, koji su sada na potezu.

Federalna.ba