Poslije dužeg vremena Fiat je povukao strateški potez.
Grupacija “Fijat Krajsler automobili” izgradiće sledeće godine kompleks za montažu baterija vrijedan 50 miliona eura u Torinu.
To će omogućiti elektrifikaciju 13 novih modela i vratiti Fiat na svjetsku scenu. Kakva je šansa za modifikaciju našeg modela “500 L”?
Fiat se na ovaj potez odlučio jer proizvodnjom električnih vozila, u budućnosti izbjegava milionske kazne po pooštrenim evropskim propisama o emisiji izduvnih gasova. Pet milijradi eura trenutno je najveća investicija u Italiji u nove tehnlogije.
“Planiramo uvođenje 13 novih ili osveženih modela od kojih će 10 biti isključivo na struju. Prvi se očekuje ‘fiat 500’ čija proizvodnja počinje u drugom kvartalu 2020. Planiramo dosta i hibridnih, ali i plagin hibridnih vozila”, kaže Pjero Golijeri iz “Fijata”.
Ove tehnloške izmjene će svakako uticati i na izbor novog modela ili modifikaciju već postojećeg koji se proizvodi u Kragujevcu, kažu analitičari.
“Mislimo da je budućnost u elektrici i u hibridinim verzijama, naročito u plagin hibridima koji mogu preko dana da idu na struju u gradu, a kada treba tu su SUS motori za duža putovanja”, kaže Golijeri.
Proizvodnja plagin hibridnih džipova se očekuje u Detroitu, a naznačeno je da će se proizvoditi i potpuno električni džipovi.
Visoko.co.ba/nezavisne.com
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.