PreporukaEpizoda Prijatelja koja je stvarno pokazala genijalnost Matthewa Perryja

Epizoda Prijatelja koja je stvarno pokazala genijalnost Matthewa Perryja

Od smrti Matthewa Perryja obožavatelji slave njegovu izvedbu u ulozi Chandlera u Prijateljima. A njegova komična vještina nikada nije bila jasnija nego u epizodi The One Where Everybody Finds Out (Onaj kojeg svako nađe), piše za BBC Culture  Laura Martin.

Pokušati odabrati omiljenu Chandlerovu epizodu iz Prijatelja je kao da morate birati između pileta i patke: gotovo nemoguć zadatak.

Za 10 godina gledanja na TV u udarnom terminu, Matthew Perry – koji je ovog vikenda preminuo u dobi od 54 godine – zablistao je među herkulovskom komičarskom postavom svojih pet kolega – Courteney Cox, David Schwimmer, Jennifer Aniston, Lisa Kudrow i Matt LeBlanc – kako bi kreirao sarkastičan i neurotičan lik Chandlera, jednog od najsmješnijih u seriji. Vješt u iznošenju Chandlerovih drskih i zajedljivih dosjetki, istaknuo je pojačane tjeskobe života s 20 i nešto godina na najduhovitiji način – upućen, kako je često priznavao, vlastitom osobnošću.

Tokom  236 epizoda Prijatelja, Chandler ima brojne urnebesno smiješne trenutke od kojih će svako imati svoje osobne favorite. Postoji četvrta sezona, epizoda 15, gdje se pretvara da se seli u Jemen kako bi pobjegao od dosadne djevojke, Janice, i u prekrasnom trenutku izvrsno odigrane farse, juri natrag kroz vrata zračne luke, gdje ga Janice čeka da ga isprati, pretvarajući se da je ne vidi, prije nego što se nasmije-zaplače kada je zapravo prisiljen ući u avion (“Pa onda, valjda idem u Jemen!”).

Ili tu je prva sezona, sedma epizoda kada je zapeo u predvorju bankomata s modelom Victoria's Secreta Jill Goodacre i započne mučan unutarnji monolog (“Žvakaća guma bi bila savršenstvo? Mrzim sam sebe,” grdi ga) koji pogađa svaki komičnu tačku, sve dok je razotkrivao Chandlerov osakaćujući osjećaj nedostatnosti. Ali ako postoji samo jedna epizoda koja sažima opseg Perryjevih darova kao Chandlera, to je možda The One Where Everybody Finds Out.

VELIČANSTVENO BLEFIRANJE

Dolazi na pola pete sezone i predstavlja vrhunac priče u kojoj su se Chandler i Monica potajno viđali. Kada Phoebe slučajno opazi par strasnom zagrljaju, ona i Rachel odluče da bi ona trebala zavesti Chandlera, kako bi ga natjerala da prizna da izlazi s Monicom.

U uvodnom skeču epizode dobivamo primjer Perryjeva jedinstvenog govora -kada družina spomene Monicinu i Rachelinu uvijek golu susjedu Ružnog golog tipa. “I sada smo gotovi s piletinom prženom rižom”, kaže Chandler, zureći u svoju kutiju za ponijeti, a njegovo spuštanje rečenice kao i uvijek služi kao kontrapunkt živahnoj i uzlaznoj intonaciji njegovih kolega.

Perry je kasnije u svojim memoarima iz 2022. objasnio kako je izbrusio svoju ulogu u komediji – “Pročitao sam riječi na neočekivan način, stavljajući naglaske koje niko drugi nije pogodio… Nisam to još znao, ali moj će se način govora filtrirati u kulturu kroz sljedećih nekoliko desetljeća”, napisao je. “Za sada sam, međutim, samo pokušavao pronaći zanimljive načine za stihove koji su već bili smiješni, ali za koje sam mislio da ih mogu doista rasplesati.”

Nastavak igre ljubavnog blefa je divan prikaz slapsticka, u kojem nakon što su prihvatili činjenicu da su Phoebe i Rachel saznale za svoju vezu, Chandler i Monica odlučuju igrati s njima u njihovoj igri. “Glasnici postaju mesari!” oduševljeno uzvikuje Chandler.

Scena zavođenja savršeno pokazuje Perryjevu besprijekornu komičnu kreativnost i tajming. Chandler mora proći kroz situacije povuci-potegni, pretvarajući se da je u  vezi s Phoebe , istovremeno sprječavajući da stvari odu predaleko. Dok Chandler pokušava stvoriti dojam bezbrižne hladnoće, Perry se majstorski poigrava s mnogo slojeva govora tijela koji se od njega zahtijeva, što zapravo pridonosi šali: uzmite Chandlerovu lažno-razmetljivu malu šetnju u njegov stan s Phoebe ili njegovom rukom koja lebdi nad njenim grudima se zatim se podižu i nespretno spušta na njen rame , kad on gotovo zadrhti.

Isto tako, njegov prepoznatljivi tihi vrisak koji koristi kroz cijelu seriju ovdje je iskorišten s velikim učinkom; to je prava poenta kad mu Phoebe bezizražajno kaže: “Stvarno se veselim što ćemo ti i ja imati spolni odnos.” Kada Phoebe zatim izvede smiješan seksi ples za njega, Perryjeva komična zapovijed je takva da uspijeva zadržati prisebnost dok sugerira da bi svakog trenutka mogao pasti u histeriju.

Rezultirajući poljubac koji Chandler i Phoebe pokušavaju pod uzajamnom prisilom je tour de force od Perryja i Kudrowa, koji dodiruju usne poput dva odbijajuća magneta. Ali u ovoj mučnoj igri romantičnih kokošaka, Phoebe je ta koja pobjeđuje, jer Chandler prvi odustaje.

“Pobijedila si, ne mogu se seksati s tobom,” kaže, “zato što sam zaljubljen u Monicu. Tako je: JA. VOLIM. NJU. VOLIM. NJU.” To je veliki trenutak, jer je to također prvi put da je ovo rekao Monici – njezino skrivanje u kupaonici. Bio je to iznenadni preokret na ranjivu stranu Chandlera, do sada rijetko razotkrivenu iza svih mudrovanja, koja su doista ostavili publiku u transu – doista, od ovog trenutka nadalje, on je postao nevjerojatna muška romantična glavna uloga u seriji.

Ovdje je bio mekši, ljubazniji Chandler, a rezultirajući opseg lika, koji pronalazi ogromnu radost kada konačno prizna poraz, zračio je kroz Perryja – cementirajući ovaj ključni trenutak kao onaj po kojem će ga svi pamtiti.

 

 

 

 

Visoko.co.ba/federalna.ba/BBC


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE