Iako su električna vozila danas znatno skuplja od konvencionalnih na fosilna goriva, čak i uz izdašne subvencije, ta razlika se smanjuje, a uskoro bi trebalo i da nestane.
Prema najnovijoj studiji koju je izradila investiciona banka UBS, već 2022. godine bi razlika u cijeni trebalo da se smanji na 1.900 dolara, dok bi razlika u cijeni u potpunosti trebalo da se istopi do 2024. godine.
UBS je do ovog zaključka došao nakon analize kretanja cijena baterija sedam najvećih proizvođača. Baterije su najvažniji dio u formiranju cijene automobila jer učestvuju i do 40% u cijeni vozila.
Očekuje se da će cijena baterije do 2022. godine pasti na manje od 100 USD/kWh.
Uz pad cijena električnih vozila, očekuje se da će rasti njihova popularnost. Do 2025. godine njihov tržišni udeo bi mogao porasti do 17%, a već 2030. godine će dostići 40% na globalnom nivou, procenjuju u UBS-u.
“Nema puno razloga za kupovinu novih automobila na fosilna goriva posle 2025. godine”, smatra UBS-ov analitičar Tim Buš.
On tvrdi da će pad cijena baterija biti “posljednji ekser u kovčegu” kad je u pitanju primjena motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u automobilima. Time će se dovesti u pitanje i konkurentnost hibrida, piše Gardijan.
Drastičan rast popularnosti električnih vozila se već vidi na tržištu EU i Kine. Nezavisni analitičar Matijas Šmit procjenjuje da će ove godine u EU biti prodato milion elektrifikovanih automobila (električnih i hibrida) od ukupno 11 miliona.
Visoko.co.ba/nezavisne.com
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.