Lokalne TemeVIDEO / Dr. Handžić: Za kratko vrijeme zaustavili smo dugogodišnje negativno poslovanje...

VIDEO / Dr. Handžić: Za kratko vrijeme zaustavili smo dugogodišnje negativno poslovanje Doma zdravlja i vratili povjerenje građana

U petak 24. decembra ove godine, u Velikoj sali Gradske uprave Visoko održana je press konferencija povodom kraja tekuće godine, ali i povodom godinu dana od preuzimanja dužnosti gradonačelnika Mirze Ganića. Tim povodom na jednom mjestu su se okupili i direktori javnih preduzeća i ustanova, koji su također imali priliku da javnost informišu o radu u prethodnih godinu dana.

Nakon obraćanja gradonačelnika Mirze Ganića, visočku javnost o svom radu informirao je i direktor JU „Dom zdravlja“ Visoko dr. Zlatko Handžić koji je govorio o stanju u JU “Dom zdravlja” Visoko, kao i u ovoj godini okončanim, započetim i planiranim aktivnostima.

Na početku svog govora, dr. Handžić je istakao kako će se fokusirat na period djelovanja aktualnog Upravnog odbora i nove Uprave.

“Konačno imenovanje Upravnog odbora JU “Dom zdravlja” Visoko je bilo u junu 2021. godine, a za direktora sam imenovan 02.08.2021 god. U više navrata je javnost obavještavana o finansijskom stanju u trenutku preuzimanja dužnosti nove Uprave, ali dužan sam da ponovim još jednom da je višak rashoda nad prirodima za prvih sedam mjeseci ove godine bio 359.899,06 KM, a akumulirani gubitak do visine kapitala iz prethodnih godina je bio 426.846,00 KM. Osim problema finansija u Ustanovi je bilo vrijeme za zanavljanje i nabavku nove opreme, unutrašnjeg i vanjskog uređenja objekata ali i organizacijskih promjena u svakodnevnom radu. Posebne okolnosti u kojima se sve ovo dešava je i pandemija COVID-a, jer je povećan obim posla, a sve usluge i redovne i vanredne se pružaju s postojećim kadrom.

Pojedine službe JU “Dom zdravlja” Visoko su već skoro pune dvije godine posebno opterećene (porodična medicina, hitna medicinska pomoć, RTG služba, pneumoftiziolog, HES i laboratorija) kao i sve prateće organizacione jedinice. U promatranom periodu rada nove Uprave je došlo i do smanjenja broja radnika jer je stanje koje smo zatekli bilo sa finansijskog aspekta neodrživo, naime tranša koju dobivamo od našeg glavnog finansijera ZZO Zenica nije mogla biti dovoljna da pokrije troškove koje imamo a najveći dio doznačenih sredstava Zavoda ide na plate radnika. U sedmom mjesecu je bilo 174 zaposlena radnik, a na dan 30.11.2021 godine 163 radnika. U kratkom periodu smo detektirali najkrupnije probleme i pristupili otklanjaju istih.

Sve ovo ne bi bilo moguće bez Gradske uprave na čelu s gradonačelnikom Mirzom Ganićem kojem se zaista posebno zahvaljujem, mislim da niko prije njega na ovoj funkciji nije posvetio toliko pažnje Domu zdravlja.

Sljedeće što je od iznimnog značaja je podrška i donacije privrednika grada Visokog jer kad god smo imali neku situaciju u kojoj je trebalo brzo djelovati privrednici su bili tu. Reći ću vam podatak da je u 2021: godini od marta mjeseca od naših privrednika bilo donacija stalnih sredstava u vrijednosti od 77.982 KM (samo sanitetsko vozilo koje je donirala IM Semić je u vrijednosti 47,010 KM) a zaštitne opreme, građevinskog materijala, opreme za čišćenje, radne odjeće i uniformi u vrijednosti od 81.201 KM. U ovoj sedmici Suša commerce Visoko nam je donirao putničko vozilo kedi za prijevoz pacijenata na hemodijalizi u vrijednosti od 15.000 KM.

U promatranom periodu uknjižena je i novoizgrađena kotlovnica na plin vrijednosti od 219,000 KM (objekt 127,769 KM a kotlovi i oprema u vrijednosti od 91,231 KM). Odlukom Gradskog vijeća opredijeljena su i sredstva za nabavku opreme za potrebe JU “Dom zdravlja” Visoko a preko UNDP je izvršena nabavka medicinske opreme, uređaja. zaštitne opreme i sredstava za rad u vrijednosti od 178.084 KM te je u ovom kontingentu nabavljeno:

1 digitalni rtg uređaj, 2 radiološke dijagnostičke radne stanice, 6 EKG uređaja, 1 EKG za djecu, 8 ultrazvučnih inhalatora, hematološki analizator, urinoanalizitor, mućkalica za laboratoriju, industrijska veš mašina, pulsoksimetri i dosta zaštitne opreme.
Saradnja Upravnog odbora i Uprave je zaista na visokom nivou i sve ono što je potrebno a što je u djelokrugu rada Upravnog odbora bude u najkraćem roku urađeno – ovo posebno spominjem jer se mora uvažiti činjenica da članovi Upravnog odbora nisu profesionalno angažirana lica (do sada održano 16 sjednica Upravnog odbora). Upravni odbor je donio i Odluku da se Gradskom vijeću uputi prijedlog za umanjenje akumuliranog gubitka uz prethodnih godina, što je Gradsko vijeće i usvojilo, da se neraspoređenom dobiti iz ranijih godina umanji gubitak tako da je i u tom dijelu akumulirani gubitak iz prethodnih godina do visine kapitala sada iznosi 172,575,00 KM. Mogu vam reći da je sa dolaskom nove Uprave zaustavljeno negativno poslovanje i od onih 359.899,06 KM koje smo zatekli sa 31.07.2021 godine smanjili smo gubitak za 42. 829,43 KM na dan 30.11. 2021 god. Znate da smo rebalansom budžeta Grada u decembru dobili 200,000 KM za poslovanje i tekuću likvidnost što će još smanjiti višak rashoda nad prihodima a iz ovih sredstava ćemo izvršiti i nabavku nedostajuće opreme, sufinasiranje nabavke ultrazvuka za potrebe službe za zdravstvenu zaštitu žena te održavati tekuće poslovanje i likvidnost. Ranije u ovoj godini smo dobili sredstva iz budžeta Grada u visini od 47.000 KM za finansiranje rada hitne medicinske pomoći.

Aplicirali smo na grant Japanske ambasade u BiH u visini od 156.000 KM za nabavku digitalnog mamografa koji bi se koristio za skrining mamografiju i učešće u Kantonalnom projektu.

Započeli smo unutrašnje uređenje objekata – krečenje a svjedoci ste da je evo već realiziran projekt utopljavanja zgrada i fasade koji je finansiran iz sredstava Grada Visoko. U fazi smo priprema za izgradnju ambulante u Porječanima- donator fizičko lice je poklonio zemljište za izgradnju a drugi donator privrednik će izgraditi ambulantu porodične medicine u Porječanima. Izvršili smo adaptaciju prostora za stalni Vakcinalni punkt, provodimo sve redovne aktivnosti, nabavke u Ustanovi se vrše prema planu javnih nabavki i prema Zakonu o javnim nabavkama, izvršili smo verifikaciju uređaja koje koristimo što je zakonska obaveza, organizirali smo vakcinalni punkt po načelu dana otvorenih vrata za vakcinaciju bez najave i to traje neprekidno od augusta mjeseca i prilagodili radno vrijeme istog potrebama građana, organizirali smo rad COVID ambulanti, sa svakodnevnim monitoringom i prilagodbom radnog vremena i broja timova prema iskazanim potrebama, primili smo 23 pripravnika na stručno usavršavanje (do sada bilo 5 pripravnika u periodu od 6 mjeseci), uveli smo nove usluge u laboratoriji, u planu je pružanje i laboratorijskih usluga u Moštru, budžetom za 2022 godinu su nam planirana sredstva za angažiranje urologa i ortopeda tako da bi imali 5 specijalista koji dolaze u našu ustanovu i to: urologa, ortopeda, dermatologa, hirurga i spec. ORL, poslali smo na edukaciju sve zaposlenike hitne medicinske pomoći, redovno održavamo sjednice Stručnog vijeća, radimo na podizanju kvaliteta u pružanju naših usluga – reći ću u vam podatak da se ništa ne “gura pod tepih” i da svaku žalbu i prigovor na rad dostavljamo formiranoj Komisiji za prigovore koja je imala 7 sjednica za ovaj kratki period, imali smo i tri inspekcijska nadzora.
Poslali smo naše prijedloge i primjedbe prema ZZO Zenica za zaključivanje Ugovora o finasiraju zdravstvene zaštite za 2022 godinu a suština naših prijedloga je zahtjev za povećanje opredijeljenih sredstava za JU” Dom zdravlja” Visoko.

Napominjem da su plate svim radnicima na vrijeme, da se sve obaveze i doprinosi redovno izmiruju kao i obaveze prema dobavljačima. Ono što je ovom prilikom važno podcrtati a što sam ostavio za kraj je da nikad nije bilo problema u nedostatku bilo čega što se tiče naše osnovne djelatnosti odnosno pružanja zdravstvene zaštite našim korisnicima i potvrđujem ono što sam rekao kad sam preuzimao dužnost Direktora da u planu saniranja i stabilizacije poslovanja u JU” Dom zdravlja” Visoko ne smije i neće biti nikakvog utjecaja na pružanje zdravstvene zaštite našim pacijentima kao ni na isplatu plate uposlenicima.
Problema ima još, veliki je ovo sistem u kojem uvijek ima potrebe za korekcijama ali ja, moji saradnici, Upravni odbor i Gradska uprava smo opredijeljeni da svojim radom, znanjem i zalaganjem doprinesemo poboljšanju općeg stanja u našem Domu zdravlja”, kazao je u svom obraćanju direktor JU „Dom zdravlja“ Visoko dr. Zlatko Handžić.

N. Kavazić / Visoko.co.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE