Dobro organiziran poštanski sistem znak je sigurne države

Prošla je godina za JP BH pošta bila jedna od uspješnijih i sve je nagovještavalo da će tako biti i ove. Međutim, poslovanje u okolnostima pandemije koronavirusa odrazilo se na ideje i planove i ove kompanije.

Generalni direktor BH pošte Mirsad Mujić u intervjuu za Fenu, u povodu Svjetskog dana pošte, govorio je o poslovanju u ovoj godini, planovima, strategiji, projektima, te razvoju novih usluga.

– Prošla je godina bila uspješna i rekordna. Ova, ne baš toliko. Ali, i ove smo godine, koju je obilježila pandemija koronavirusa i u kojoj je gotovo svako imao poneku poslovnu slabost, uspjeli zadržati sve usposlenike. I to moram posebno naglasiti. Svi naši uposlenici radili su bez prekida u, rekao bih, čudnim smjenama. Činili smo sve što možemo kako bismo osigurali da naši krajni korisnici ne budu zakinuti, a da pri tome svi naši zaposlenici u svakom trenutku, koliko god je to bilo moguće, budu zaštićeni. Ne znam jesmo li preživjeli. Rekao bih da još uvijek preživljavamo ovu nezapamćenu pandemiju. I iz dana u dan prilagođavajući se novoj situaciji inoviramo naše poslovanje, uvodimo nove modele rada, testiramo nove servise i usluge – kazao je Mujić.

Naglasio je da pošta u BiH ima dugu i uspješnu historiju, ali da to ne znači da su statični i da ne hvataju korak s vremenima u kojima rade.

– Ponosni smo što je pošta uvijek bila nit koja povezuje ljude u BiH i što još uvijek ljudi imaju veliko povjerenje u BH Poštu. Drago mi je što naši sugrađani znaju da se mogu osloniti na nas, ali i strani klijenti. Što se tiče konkurencije, ne bih to komentirao. Mi radimo svoj posao i svojim poslovanjem i rezultatima pokazujemo šta možemo i koliko smo dobri u svom poslu – naveo je Mujić dodajući da se nada da su oni, svojim aktivnostima, pozitivna konkurencija, s kojim će se i ostali takmičiti u ispostavljanju što bolje usluge, uvođenju novih usluga, kako bi mogli konkurirati BH Pošti.

Govoreći o tome kako se u BiH, pa i u regionu dolazi do uspjeha, te koji su preduvjeti za to, Mujić je kazao da se vodi izrekom velikog motivatora Anthonya Robbinsa koji kaže “svaki problem je dar, bez problema nema ni rasta”.

– I to je upravo suština filozofije BH Pošte. Možda nije uvijek riječ samo o problemima, već više o izazovima. I mislim da je to neka univerzalna filozofija, bilo da poslujete u BiH, u regionu ili širom svijeta. Ja bih rekao da je za uspjeh, prije svega, potrebna vizija, šta želite postići, gdje se vidite. Potom ide dobra strategija, s konkretnim planovima. I na kraju, jedna od najvažnijih stvari, imati dobar tim, koji će prepoznati vrijednosti koje BH Pošte nose i to uspješno prenijeti u stvarnost i ostvariti planirano – kazao je Mujić.

Naglasio je da se u ovom trenutku BH pošta najviše ponosi svojim zaposlenicima, ljudima na terenu, u poslovnicama, direkciji…

– Ponosni smo što smo u teškim vremenima uspjeli sačuvati zdravlje uposlenika, a da zbog toga nisu trpili krajnji korisnici. Usudio bih se reći da je briga o zaposlenima i zadovoljstvo krajnjih korisnika, saznanje da smo im olakšali život, smisao našeg poslovanja. Tako da kod nas sve počinje i završava s ljudima. To se i vidi, zadovoljstvo radnim uvjetima zaposlenih odražava se na to kako oni rade posao i na kvalitet naše usluge. Pored ljudskih resursa, ponosni smo i što stalno usavršavamo postojeće, uvodimo nove usluge, stvaramo nove ideje i planove – dodao je Mujić.

Na pitanje koje su najveće prepreke sa kojima se susreću u radu i postizanju još boljih rezultata, kazao je da je to nedostatak centralnog logističkog centra, koji je ovakvoj organizaciji, kao što je BH Pošta, i te kako potreban.

– Već neko vrijeme planiramo ovaj projekt. Nadamo se da ćemo iduće godini ući u realizaciju. Drugi segment je trenutna legislativa, koja je dobra, u koraku s vremenom i prati naše poslovanje. No, na papiru jedno, u stvarnosti drugo, nedostaju mehanizmi za provođenje odluka. Mislim da bi svi veliki poštanski operateri, Pošte Srpske a.d. Banja Luka, Hrvatska pošta d.o.o. Mostar i BH Pošta mogli dati dragocjeni doprinos razvoju mehanizama koji zagovaraju poslovanje po zakonu i osigurati da se naše ekspertiza i iskustvo uzmu u obzir – istakao je Mujić.

Pandemija je na određeni način predstavljala i šansu u poslovanju kompanija. Mujić je kazao da i u najteža vremena šansa postoji za one koji hoće, mogu, znaju i žele.

– Tako smo i mi zabilježili porast korištenja naših usluga, naročito, da ih tako nazovem, modernih usluga, kao što je usluga brze pošte, e-trgovine, hibridna pošta, drugačiji načini plaćanja. Pokazalo se da je naša poslovna dalekovidnost i te kako dobrodošla sada, kada smo ne samo u mogućnosti ponuditi te usluge, nego i čitav mehanizam njihovog korištenja: dodatne olakšice, podrška korisnicima… da nabrojim samo neke. Rezultati su odlični – naveo je Mujić.

Prema njegovim riječima, dokaz tome je i činjenica da se lista njihovih klijenata proširila, pa su, recimo, u septembru, nakon svih problema zbog pandemije Covid-19, proširili spisak zemalja sa kojima su ponovo uspostavili prijem poštanskih pošiljaka u međunarodnom poštanskom šalteru. Nadaju se još boljim rezultatima, i svjesni su, naglašava Mujić, da za bolje rezultate moraju uvesti još novina u poslovanju.

– Nadam se i najavljujem da ćemo uskoro imati sjajne vijesti za naše korisnike – istakao je Mujić.

Nove tehnologije plus tradicija, kako je dodao, mogu dati novi uspjeh.

– Svi volimo dobiti pismo, razglednicu, drago nam je kad nas se neko sjeti, kad vidimo poštara kako dolazi. Kao što sam već rekao, iako tradicionalan biznis, moderni poštanski sistem je i te kako moderan, zahtijeva stalno usavršavanje, stalno uvođenje novih usluga i unaprijeđenje postojećih – dodao je direktor BH Pošte.

Menadžeri i biznismani često BH pošti daju visoke ocjene. Zapošljavaju više hiljada ljudi na velikom teritoriju i pružaju veliki broj usluga.

– Mi zapošljavamo gotovo 2.400 ljudi, jedan smo od najvećih poslodavaca u zemlji, sa 393 poslovne jedinice. I nije to zaokružena, gotova priča, ne bih nikad rekao da nemamo više ništa za ponuditi. Radije bih rekao da je to priča bez kraja, u kojoj je svako poglavlje novo iskustvo, nova usluga – nova priča, poboljšanje starih usluga – naš cilj. To znači da mi živimo i radimo, prije svega veliku, živu priču, u kojoj je puno likova i sretnih završetaka. I nadamo se da će tako ostati još dugo, dugo – dodao je Mujić.

BH pošta je kompanija, koja nosi predznak države Bosne i Hercegovine i u simboličkom smislu to je veoma važno. Govoreći u tom smislu o važnosti kompanije na čijem je čelu, Mujić je istakao da se naša zemlja, s pravom naziva raskrsnica istoka i zapada, pa svjedočenja o poštanskom saobraćaju na našoj teritoriju sežu čak iz Rimskog doba. Podsjetio je da je prva pošiljka sa žigom, simbolom BiH poslana još 1813. godine.

– Poštanski željeznički saobraćaj je bio pokretač brojnih društvenih i poslovnih promjena, a da ne pominjem koliko je pošta bila važna u periodu ‘90-ih. Pošta i javni servis su dvije okosnice svake države. Dobro organiziran poštanski sistem znak je sigurne države, jake vladavine prava i sigurnosti koju svaki građanin bi trebao imati u institucije države – naveo je Mujić.

Širom svijeta 9. oktobra obilježava se Svjetski dan pošta. I naša bosanskohercegovačka pošta već godinama, već tradicionalno prigodno, simbolično obilježava ovaj datum.

– Svake godine BH Pošte obilježe ovaj dan drugačije, ali svake godine jedna crta je zajednička svim obilježavanjima: mi smo društveno odgovorna kompanija, i svojim aktivnostima nastojimo djelovati u onim domenama za koje procjenimo da bi mogli imati najviše koristi, kao što su obrazovanje, nauka, kultura i sport – dodao je Mujić.

Ove godine, tradicionalno takmičenje za najljepše pismo, koje se održava po 47. put, među mladima BiH, prema njegovim riječima, ponovo će pokazati ljepotu, pamet, nadu i želje koje mladi ove države polažu u svoj život na ovim prostorima.

– Uz to, pravimo događaj u prostorijama Glavnog ureda u Sarajevu, naravno uz poštivanja svih higijensko-zaštitnih mjera, gdje će pobjednicima takmičenja biti uručene nagrade – kazao je Mujić u intervjuu za Fenu.

(FENA)