Radovi na izgradnji trase autoceste A1 kod Zenice odvijaju se planiranom dinamikom i kako je predviđeno naša država trebala bi za Dan državnosti u funkciji imati 11 novih kilometara modernog autoputa. Uporedo sa izgradnjom zeničke zaobilaznice, napreduju i radovi na dionici dužine 8 kilometara koja od juga vodi ka sjeveru naše zemlje.
Spajanjem jednog od mostova na viaduktu Babina rijeka, impozantnog objekta na zeničkoj zaobilaznici, stvoreni su uslovi za dalje napredovanje na izgradnji autoceste A1. Planirano je da za Dan državnosti bude otvorena funkcionalna dionica od 11 kilometara.
“Činimo sve da stignemo rok, a to je 25. novembar. Radovi idu planiranom dinamikom, zasada nemamo kašnjenja koja bi mogla da ugroze taj planirani rok završetka radova”, istaknuo je Reuf Kadrić, predstavnik Javnog preduzeća Autoceste FBiH.
Na dionici Poprikuše – Zenica sjever, koja se naslanjanja na zeničku zaobilaznicu, aktivna su radilišta na poddionicama Ponirak Vraca i Vranduk Ponirak. U veoma složenim geomorfološkim i geografskim uslovima radi se punim kapacitetima na izgradnji novih 8 kilometara.
“Prilično su uslovi rada komplicirani jer je sve suženo, tu su i naselja pored kojih radimo tako da su uslovi rada složeni. Ali kompanije koje izvode radeve su to već savladale”, dodao je predstavnik JP Autoceste FBiH Ahmed Mušija.
Pored domaćih neimara na izgradnji trase koridora Vc radi i nekoliko stranih kompanija. U situaciji uzrokovanoj koronavirusom poslovi vrijedni preko 150 miliona eura nisu bili u zastoju.
“U vrijeme korone mi uopšte nismo stali sa radovima jer su poduzete sve mjere tako da se rad neprestajano nastavio odvijati”, kazao je Irfan Yunal, inžinjer kompanije Proyapi.
Najveći izazov predstavlja izgradnja tunela Zenica. Od ukupnih 2,5 kilometra koliko je planirana dužina, do sada je velikim naporima iskopano 380 lijeve i 340 metara desne tunelske cijevi.
“Cijelo vrijeme iskopa tunela nas prati enorman priliv vode. Trenutni priliv je oko 280 litara u minuti, a u jednom trenutku smo imali i po 1700 litara priliv vode u minuti, tako da se primjenjuju posebni uvjeti, radi se sa posebnim brzovezujućim betonima”, zaključio je predstavnik JP Autoceste FBiH Ahmed Mušija.
Probijanje tunela Zenica počelo je u decembru 2019. godine i od tada 24 sata dnevno, preko 120 radnika, u izuzetno teškim uslovima radi na veoma zahtjevnim poslovima. Završetak radova u ovom tunelu, koji će u budućnosti put prema žepču skratiti za oko 5 kilometara, trebao bi se desiti 2022. godine.
visoko.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.